Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Compresie cilindri, Consum urias de ulei

vargamihai11tm
post 16 Jul 2024, 18:49
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 5 October 08
From: Lugoj




Salut baieti,
am un renault clio 2 16v 75 Cp, care mananca ulei nu gluma: 2 litri la 2500 KM. Problema a a aparut ( sau mai bine zis am sesizat-o) dupa revizia de la 75.000 Km (schimbat rulmenti curle etc) si cand m-am dus sa-mi schimbe uleiul dupa 10.000km de la revizie, s-au mirat ca nu era ulei mai deloc: si totusi imi indica ca uleiul este OK la bord. De fapt in curbe aparea ca este ulei lipsa. Dupa acestea verificam si complectam cu ulei Elf 5W30 cam 1l la 1500Km. Pe sub motor nu curge nimic parchez pe gresie nu scoate fum bujiile sunt caramizii. Am zis sa verific compresia :iar cand am desfacut o bujie a fost destransa bine . Era putin ulei in jurul ei dar nu asa mult ( bujia fiind intr-o gaura adanca de cca 200m). Pe langa celelate 3 era uscat. Am incarcat bateria si am masurat compresia care era 9,5, 9,55, 9,4, 9,4 Atm, cu bujiile scoase. Sunt bune aceste compresii? NU Am masurat nicodata compresia la aceasta masina din 2004 de cand o am si acum am cu ea 125000Km . Am pus un ulei mai vascos tot de la Elf 5W40. Problema mea este sunt bune acste compresii?Apropa am citit ca raportul de compresie este de 1: 9,8 la motorul meu D4F de 1147 cc. Multumesc pentru ajutor.


--------------------
renault Clio 1.2 16 V 2005 octombrie 5 usi BB - TM 53 VML
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Jul 2024, 07:10
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 20.508
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Oleaca cam mici, ar trebui sa fie spre 11 bar la un motor in mintile lui, dar tare am un sentiment ca nici jocurile la supape nu au fost reglate in tot timpul asta si poate fi de acolo. E drept insa, alea nu justifica consumul de ulei.
Pune niste ulei incapul fiecarui piston cu o seringa , asteapta 5 minute si refa testul de compresie (ar trebui sa stie mecanicul cum). Daca uleiul etanseaza segmentii uzati atunci o sa creasca compresia.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vargamihai11tm
post 18 Jul 2024, 09:08
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 5 October 08
From: Lugoj




NU prea cred ca poate sa treaca comprsia peste raportul de compresie, care la mine este 1/9,8

This post has been edited by vargamihai11tm: 18 Jul 2024, 09:08


--------------------
renault Clio 1.2 16 V 2005 octombrie 5 usi BB - TM 53 VML
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Jul 2024, 11:17
Post #4


fan Dacia


Group: Members
Posts: 20.508
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Daca ai fi invatat la scoala ce inseamna o comprimare adiabatica ai crede, dar daca te pricepi tu mai bine atunci te las sa te descurci.


This post has been edited by einstein1984: 18 Jul 2024, 11:18


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zec_77
post 18 Jul 2024, 20:59
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 3 May 20




QUOTE(vargamihai11tm @ 18 Jul 2024, 09:08)
NU prea cred ca poate sa treaca comprsia peste raportul de compresie, care la mine este 1/9,8
*



Raportul de compresie este raportul dintre volumul cilindrului si volumul camerei de ardere. In cazul motoarelor pe benzina, cazul tau, acest raport este in jurul valorii de 10:1. Cu cat raportul este mai mare, cu atat puterea creste.
Este diferența intre valoarea compresie unui cilindru (psi sau bar) si raportul de compresie.
Sper sa intelegi!


--------------------
Renault Kadjar 1.33 TCE EDC 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vargamihai11tm
post 19 Sep 2024, 16:19
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 5 October 08
From: Lugoj




QUOTE(zec_77 @ 18 Jul 2024, 20:59)
Raportul de compresie este raportul dintre volumul cilindrului si volumul camerei de ardere. In cazul motoarelor pe benzina, cazul tau, acest raport este in jurul valorii de 10:1. Cu cat raportul este mai mare, cu atat puterea creste.
Este diferența intre valoarea compresie unui cilindru (psi sau bar) si raportul de compresie.
Sper sa intelegi!
*


Acuma inteleg ca raportul de compresie este mai mare decat valoarea de compresie, ca prin comprimarea aerului ( neglijam schimbul de caldura deci un sistem adiabatic) temperatura din aer creste ( energia ramane inchis aintr-un volum mai mic este constanta) si deci delta T face sa creasc apresiunea. Recunosc ca nu m-am gandit asa departe cu mintea mea de electrician si cu pregatire in domeniu. Dar nu stiu de unde de la fizica stiu cate ceva despre aceste notiuni, dar sunt scufundate in nestiinta.


--------------------
renault Clio 1.2 16 V 2005 octombrie 5 usi BB - TM 53 VML
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 19 Sep 2024, 18:57
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Mai este ceva, cind faci verificarea o faci cu pedala de acceleratia la blana si injectia de benzina dezactivata.


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd September 2024 - 15:28
Dacia