ce inseamna subturat?, turatiile in viteze de inaintare.........
![]() ![]() ![]() |
ce inseamna subturat?, turatiile in viteze de inaintare.........
mariusmarian55 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 3 February 09 ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT MEGANE
SEDANE2
2007
- CL 74 CMM
|
|||
babanu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 696 Joined: 23 March 07 From: Constanta ![]() |
in primul rand ce motor ai?????motorina ,benzina??????
|
--------------------
Seat
Altea 2.0 TDI
FR 170CP DONEZ CETATENIA ROMANA
|
|
Adrian00 |
![]()
Post
#3
|
![]() .................... Group: Members Posts: 1.463 Joined: 2 April 08 From: Alba ![]() |
De exemplu eu am benzina si schimb la 3000.Din a 4-a in a 5-a o duc pana la 3500-4000 tot timpul!
|
--------------------
Audi
A4 B6
2001 1.9 TDI
|
|
shoTgunu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 25 November 08 From: Bucuresti ![]() |
la benzinar optim este sa schimbi de la 2500 in sus.Eu personal schimb la 3000.Si la fel ca adrian din a 4 in a 5 schimb pe la 3500rpm.nu e indicat sa mergi cu ea subturata, adica sa schimbi mai jos de 2500.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan II 1.6 16V
2003 Privilege
- Numar de numar Life's a bitch... and in the end you marry one... you better hope she sucks
|
|
parazituchel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 1 October 08 From: Brasov ![]() |
Renault recomanda schimbarea vitezelor la 2500 rpm, insa daca vrei sa obtii ceva performante cu masinuta, urci in 3500-4000, insa evident creste si consumul. Totul la motorul de 1.6 16v mie mi se pare ok sa schimb in 3000-3500
pentru mai multe informatii poti citi aici: http://reno.ro/index.php?showtopic=102996&hl= This post has been edited by parazituchel: 6 Feb 2009, 21:48 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2
2004
- BV-11-ASU cea mai buna masina e aia pe care ti-o permiti!!
|
|
nlu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 20 February 07 ![]() |
Ce inseamna subturat?
Parerea me e ca un motor este subturat atunci cand incepe sa trepideze in momentul cand este introdusa o treapta superioara de de viteza . Depinde acum si de trafic momentul schimbarii treptei de viteza ca daca mergi bara la bara nu vad motivul sa schimbi din treapta 1 in treapta 2 sau orice treapta de viteza la 3000-4000 de ture, in primul rand creste si consumul dar incingi si motorul indiferent daca e de turatie (motorul) sau nu. Eu vad asa problema: -in localitate schimb astfel: de la 1 la 2 la 2000, dela 2 la 3 la 2000-2500, de la 3 la 4 la 2500 iar consumul este destul de bunicel . -in afara de la treapta 1 la 4 la 3000-3200, iar de la 4 la 5 la 3500 la 4000. Asta nu inseamna ca nu vede si 6000 de ture cand este necesar indiferent de treapta de viteza. Este vorba de motorul pe benzina 1.6 16v. |
--------------------
Renault
Megane sedane Expression 1.6 16v 2007
Megane IV estate 1,3 tce 140/2019
|
|
papa_mulo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mariusmarian55 @ 6 Feb 2009, 19:45) 47km/h media ar putea fi facuta cu un motor subturat? desigur nu in viteza a 5a:)) la ce turatie minima schimbati voi vitezele? eu folosesc masina la turatii de 1700- 2500 ......este bine? Eu ma gandesc ca totusi are diesel daca foloseste masina si la 1700 turatii, nu? Pe alt topic zice ca ii consuma 4.1-4.2 deci clar e diesel...mai zice si de viteza a V-a deci probabil ca e vorba de un 1.5 86 cai. Ca sa fiu scurt...ca regula generala la diesel trebuie sa schimbi in asa fel incat cand ai trecut in treapta superioara sa nu cazi sub 1700 ture. Iar la drum lung as zice eu sa nu mergi constant la mai putin de 1800-1900 ture. Daca nu iti place sa alergi extraurban atunci un 1900-2000 e perfect atat pentru turbina cat si pt. consum. This post has been edited by papa_mulo: 6 Feb 2009, 22:11 |
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|
rino |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 838 Joined: 9 December 07 ![]() |
Schimb in jur de 2000 rpm, deseori sub. In functie de "mood" masinii pot merge prin localitati de tranzit cu 50k/h in a 5 -a. In general cu a 4-a pe cruise.
|
--------------------
Renault
Megane
2005, 2009 DIY / open source fan.
|
|
papa_mulo |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Si tu esti off topic ca ai benzina...
|
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|
Prince of Persia |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.868 Joined: 22 May 06 From: Galati/Romania ![]() |
Si nu crezi ca schimbarea la cca 2000 de ture nu e sanatoasa pentru motor?
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
1.5 DCI 105 CP/2007/Confort Expresion/ESP and CC
- xxxxxxx
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.315 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pt. diesel sa schimbi la 2000 este rau de tot ... faci o economie infima de carburant...dar ajungi rapid sa schimbi turbina, egr din cauza depunerilor cauzate de mersul subturat...
eu la toate dieselele conduse indiferent ca era turbodiesel clasic, pompeduse, sau commonrail schimb la 2800-3000 in oras si 2800-3500 inafara... nu am avut probleme cu turbo sau egr la nici una... dar fiecare conduce si procedeaza cum crede.. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
dl_io |
![]()
Post
#12
|
membru marcant Group: Members Posts: 409 Joined: 17 December 07 From: IASI ![]() |
Nu schimbati sub 3000 . Si o zic in cunostiinta de cauza , am 170.000 de km .
![]() |
--------------------
renault
megane
2004 1.5 dci
|
|
parazituchel |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 1 October 08 From: Brasov ![]() |
QUOTE(parazituchel @ 6 Feb 2009, 21:44) sorry daca am fost offtopic, dar omul nu a specificat ce masina are, oricum, de acord cu cj98czh, daca schimbi in 1700-2000 de ture, chiar si pt un diesel e subturat...si faci varza turbina in timp. |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2
2004
- BV-11-ASU cea mai buna masina e aia pe care ti-o permiti!!
|
|
rino |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 838 Joined: 9 December 07 ![]() |
off topic:
Imi cer scuze ca nu am reusit sa citesc gandurile initiatorului (sa ma scuze) sau epigonilor mei. |
--------------------
Renault
Megane
2005, 2009 DIY / open source fan.
|
|
Ryk |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
la benzina, sub 2500 nu schimb niciodata, deobicei aproape de 3000, indiferent ca sunt in oras sau in afara. La diesel nu ma pronunt ca nu am avut, dar cunosc pe cineva care la un 2.0D de pe bmw e46 schimba peste 3000 si nu a avut probleme cu nimic legat de motor, deci eu cred ca si la diesel daca te duci in ture e ok, pt. ca intra turbo in functiune si nu mai apar depuneri, care apar si la benzina dar pe catalizator.
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
crosbyx |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 5 November 07 ![]() |
are cineva 2.0 16V cu CVA?
as fi curios la ce turatie sunt schimbate vitezele, pentru ca un 2.0 nu prea pusca cu un 1,6 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
Privilege, 2006, 2.0, 16V, 135cp, 6viteze Renault Clio Symbol Expression, 2006, 1.4, 75cp
|
|
Ryk |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
crosbyx, cva va schimba diferit in functie de cum se merge cu masina in momentul acela.
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
crosbyx |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 5 November 07 ![]() |
perfect de acord, motiv pentru care mi-ar placea sa primesc un raspuns detaliat
This post has been edited by crosbyx: 7 Feb 2009, 14:14 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
Privilege, 2006, 2.0, 16V, 135cp, 6viteze Renault Clio Symbol Expression, 2006, 1.4, 75cp
|
|
Ryk |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
eu nu pot sa-ti dau un raspuns detaliat, pt. ca nu am condus o masina cu cva nici macar 500m.
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
prise |
![]()
Post
#20
|
![]() Posesor de megane fericit Group: Members Posts: 234 Joined: 4 February 07 From: Birlad ![]() |
eu am 1,5 dci 85 cp ... si schimb in 1800 - 2200 si obtin un consul foarte bun. 4,8 e media (50% in oras, 50% afara) ...am 50 mii km cu masina si pana acum nu are nimic ...totusi vad ca multi zic ca nu e bine ...
asa ca de curiozitate ce consum aveti cei care schimbati in 2500 - 3000mii de ture??? |
--------------------
RENAULT
MEGANE SEDANE
1,5 DCi 80 CP 2006 100.000km fara probleme
- VS-03-LCZ
|
|
papa_mulo |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(prise @ 7 Feb 2009, 20:30) eu am 1,5 dci 85 cp ... si schimb in 1800 - 2200 si obtin un consul foarte bun. 4,8 e media (50% in oras, 50% afara) ...am 50 mii km cu masina si pana acum nu are nimic ...totusi vad ca multi zic ca nu e bine ... asa ca de curiozitate ce consum aveti cei care schimbati in 2500 - 3000mii de ture??? Probabil in jur de 0.2 L mai mult ca tine! |
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|
crosbyx |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 5 November 07 ![]() |
Rezultatul unui test facut ieri (specific: motor 2.0 16V, plinul facut cu Lukoil 95, o sticla de solutie de curatare injectoare adaugata in rezervor, doua persoane in masina).
Am parcurs cam 33 km dus, 33km intors, fara prea multe pante. La dus - condus sportiv, schimbat vitezele la 3500-4000rpm, uneori peste. Consum 7,4%. Intors - condus batraneste, 58km/h in localitati, 98km/h in afara, schimbat viteze pe la 2000-2500rpm. Consum 6,3%. Concluziile le trage fiecare. |
--------------------
Renault
Megane Sedan
Privilege, 2006, 2.0, 16V, 135cp, 6viteze Renault Clio Symbol Expression, 2006, 1.4, 75cp
|
|
prise |
![]()
Post
#23
|
![]() Posesor de megane fericit Group: Members Posts: 234 Joined: 4 February 07 From: Birlad ![]() |
|
--------------------
RENAULT
MEGANE SEDANE
1,5 DCi 80 CP 2006 100.000km fara probleme
- VS-03-LCZ
|
|
ghertzoi |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 640 Joined: 18 March 07 From: varza a la cluj ![]() |
QUOTE(crosbyx @ 8 Feb 2009, 09:00) Rezultatul unui test facut ieri (specific: motor 2.0 16V, plinul facut cu Lukoil 95, o sticla de solutie ..... Concluziile le trage fiecare. Testul e concludent doar daca ai avut un traseu relativ plan. Orice diferenta de nivel intre destinatie si sosire duce la diferente clare de consum. Daca vrei sa fie relevant ar trebui sa faci drumul dus intors conducand sportiv si pe urma sa repeti conducand "lejer". Dar cu rezultatele scoase sunt de acord. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
|
|
bebecool |
![]()
Post
#25
|
![]() Doctor de oase Group: Members Posts: 549 Joined: 26 October 06 From: Pa scaun ![]() |
Eu intotdeauna incerc sa schimb peste 2000rpm. De ce spun incerc, pentru ca in Bucuresti trebuie sa ''mesteci'' la viteze de iti vine rau. Si sa nu-mi spuneti ca la bara la bara turati al 3000rpm in prima treapta(la ce turatie schimbati in prima treapta?).
De obicei schimb ~2500-2800rpm. Pana se incalzeste motorul putin, schimb la fel numai ca accelerez liniar, nu brusc. Afara ii rup franele, schimb in 4000rpm,4500rpm sa o mai desfund putin(dauneaza la ceva daca schimb la 4000-4500?,nu mereu). Din cand in cand merg cativa km cu ea constat la 4000rpm, in viteza a 3-a(putina forja nu strica nimanui nu?. Niciodata nu las masina sub 1500rpm(tremura deja, nu face bine, cei care au condus Dacia cu 1.9D stiu cum tremura toata caroseria). Intrebare pentru dci-isti:Ce treapta folositi pe dn-70km/h? Dar in Bucuresti?(eu merg des cu a 3-a,noaptea rar cu a-4a). This post has been edited by bebecool: 8 Feb 2009, 17:00 |
--------------------
Renault/Opel
Megane 2 1.5dci 80cp/ Focus 2 1.6Tdci 2009
2007
- B-08-BBM Banii fac fericirea celor care nu merita alta fericire. (G. Gesbron)
|
|
tudor. |
![]()
Post
#26
|
![]() satisfied renault owner Group: Members Posts: 132 Joined: 23 September 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu am tot 1.5 dci. Cat timp motorul este rece schimb la 2500, dar accelerez foarte fin.
Dupa ce se incalzeste schimb in jur de 3000. Nu ma uit pe ceas exact, dar cam pe acolo. La 70 merg in treapta 3. Poate treapta 4 daca merg constant cu 70 si drumul este plan. Viteaza 1 o schimb devreme (2000-2200) cand nu ii dau talpa. Nu va recomand sa mergeti cu ochii pe ceasuri. Eu asa simt masina ca merge bine in treptele 3 si 4 peste 2000 de ture si in treapta 5 peste 2500. crosbyx, intrebai de cva. Tu nu poti conduce o masina cu cutie manuala incercand sa imiti modul in care schimba acealasi motor cu cutie automata. Faptul ca cva foloseste acel convertor de cuplu face ca motorul sa se poata tura mai tare cand sarcina creste, viteza masinii si treapta cutiei ramanand aceeasi. This post has been edited by tudor.: 8 Feb 2009, 17:42 |
--------------------
Renault/Volvo/BMW
Clio III/S40/X5
2007 Dynamique dci 85/2009 1.6D/2011 xDrive35i
|
|
crosbyx |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 5 November 07 ![]() |
tudor.: Nu incerc sa imit nimic. A fost doar o curiozitate si am primit raspuns pe pm (mersi Oddscompiler)
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
Privilege, 2006, 2.0, 16V, 135cp, 6viteze Renault Clio Symbol Expression, 2006, 1.4, 75cp
|
|
mariusmarian55 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 3 February 09 ![]() |
va spune ceva ,cuplu maxim200/1900?. astazi am incercat a merge precum unii dintre voi. am 2 alternative; ori ma vedeti la pro tv lovind o baba pe trecere , pe langa trecere ori schimb tot sistemul de franare:)) .merge bine in a 3 a de la 30 la 70 dar.. la 200 de metri calc frana +ca nu prea mai este timp de reactie........ stiati ca o secunda dureaza pana ajunge informatia la creier iar apoi diferenta este reflexul vostru..?ptr sfaturi de alde 70 in a treia spooneti cati nu a ti lovit ca mine masina in 12 ani de condus?in bucuresti merge 60 90 doar intre 19 si 06. ce nu scapa vad la stiri:((.
|
--------------------
RENAULT MEGANE
SEDANE2
2007
- CL 74 CMM
|
|
dl_io |
![]()
Post
#29
|
membru marcant Group: Members Posts: 409 Joined: 17 December 07 From: IASI ![]() |
Jale !!!
On topic : nu schimbati sub 3000 ![]() |
--------------------
renault
megane
2004 1.5 dci
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#30
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Benzina, 1,6, la 2000 rpm am schimbat in sus. Excepție treptele 1 și 2. Astea merg cam până la 2500. Asta la mers normal, prin oraș de exemplu, doar cu mine în mașină.
This post has been edited by ssilviu: 8 Feb 2009, 21:40 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th April 2025 - 05:48 |