SUBTURARE, De la toti adunate si postate
![]() ![]() ![]() |
SUBTURARE, De la toti adunate si postate
turbo20010 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 12 June 04 ![]() |
|
||
-------------------- Toyota Avensis 2.0 D4D 2008
|
|||
semit |
![]()
Post
#2
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
ai dreptate in tot ce zici..daca mergi asa cum scrie mai sus nu vei avea probeme..
1.mersul la relanti nu este nici o problema... 2.doar cand o pornesti sa nu stai 5 minute ca la dacie sa o incalzesti...stai maxim 30 de secunde si ai plecat.. 3.nu da in ea cat e rece.. 4. scoate-o des din oras si da-i "forja"( dupa rodaj) sa se mai "curete".. 5. Te asteptam la intalnire si ca sa-ti dau un autocolant.. ![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
DFA |
![]()
Post
#3
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.556 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
1. Atunci se cheamă că forțezi motorul și ambreiajul.
2. Nu. 3. Nu. 4. La orice motor este recomandat să nu fie turat la pornire și cât timp este rece. După ce temperatura a crescut măcar la 50% poți să-l turezi mai tare. 5. Fiecare are imaginea lui despre ce înseamnă subturarea și ce efecte are ea asupra motorului. Mulți se referă la subturare când mașina începe să "bâțâie" și să vibreze. Alții zic la subturare orice turație sub X rpm, X variind în funcție de proprietarul mașinii. Lucrul pe care eu ți-l recomand este să rulezi cu mașina având motorul la o turație în gama de turații unde acesta are cuplul mare. De exemplu la multe motoare Diesel cuplul mare începe pe la 1.500rpm și se termină undeva pe la 2.500-3.000rpm. Vezi graficul de cuplu al motorului tău. Deci prin oraș poți rula la viteze mici având treptele de viteză astfel selectate încât să depășești măcar 1.500rpm. Asta înseamnă să schimbi treptele pe la 2.000-2.500rpm. Nu uita că motoarele Diesel nu sunt de turație, deci nu trebuiesc ambalate cum se face la benzinare, care sunt motoare de turație. Prin urmare, turațiile normale ale unui motor Diesel sunt cu 1.000-1.500rpm mai mici decât ale unuia echivalent pe benzină. O să auzi că "subturarea" o să-ți înfunde turbina, că se colmatează cu funingine și alte particule. Motorul Diesel funcționează cu exces de aer tot timpul și la turații mici folosește foarte puțină motorină, deci motorina are oxigen și timp destul la dispoziție să ardă complet. Tot la turații mici motorul emite gaze arse la temperaturi mici. Motoarele Diesel moderne sunt în general motoare care au o temperatură de funcționare mai mică decât a benzinarelor, se încălzesc relativ greu și se răcesc repede, fiind mult mai eficiente. Funinginea și fumul specific apar la turații mari când timpul de ardere e mic și cantitatea de motorină injectată e mai mare. Turațiile mari înseamnă și gaze arse foarte fierbinți. Deci factorii agravanți (funingine, temperaturi mari) pentru sănătatea turbinei sunt prezenți la turații mari, nu la cele mici. Concluzia: nu te sfii să rulezi nici încet și nici tare dar când poți menține o turație (viteză) cât de cât constantă fă așa fel încât această turație să fie în jurul turației de cuplu maxim (1.800-1.900-2.000rpm sau unde o fi pentru motorul tău). This post has been edited by DFA: 20 Apr 2006, 15:51 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
bobbomih |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 16 December 05 ![]() |
treaba e ca nu trebuie sa stai ca la dacie sa incalzesti motoru,si eu personal din cand in cand ii mai dau 'blana' la 4750rpm (am auzit ca e bine)se curata nush ce chestii pe acolo.
ORICUM MERSUL PRIN BUCURESTI OMOARA MASINILE !!!!!!! ![]() |
--------------------
megane 1
bicorp
2002 expression
|
|
Lex Luthor |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.112 Joined: 25 April 05 ![]() |
Mie, la revizia de acum 2 saptamani de la Mach 1, mi-au spus sa schimb vitezele la 3.000 rot/min. ce ma enerveaza (sau ma nedumereste) pe mine este ca peste 2.500 rot/min motorul este destul de zgomotos si ma deranjeaza la ureche (sub 2.500 e OK, abia se aude). Plus ca peste 2.500 rot/min creste destul de mult consumul. Am facut o paralela intre consuml pe care il aveam inainte (cand schimbam undeva intre 2.000-2.500 rot/min) si cel pe care il am acum (cand schimb intre 2.500-3.000 rot/min. Am cu cel putin 1l/100 km mai mult acum.
Chiar nu stiu cce sa mai cred. |
--------------------
----
----
---- ---
|
|
sorin1967 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 29 March 05 From: Bacau ![]() |
Lex nu te lua dupa toti fraierii. Personal cred ca la 2500 e perfect. Pai la benz. la cat naiba sa schimb ca la 4000 de ture in viteza 1,2,3,4 urla motorul.
|
--------------------
ML
350
2013
- BC-35-SDS MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt... |
|
Zetu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 18 December 04 ![]() |
Mie mi se pare o prostie sa schimbi obligatoriu viteza la 3000 acolo se termina plaja de cuplu maxim si e destul de aproape de turatia la care atinge si puterea maxima ..de ce or face astia de la reno motoare care sa mearga la turatii apropiate de cele maxime ca sa nu se infunde. Si mai ales cum se impaca, chestia asta cu consumu de 5.7 declarat de constructor? mai e realizabil daca schimbi la 3000?
|
--------------------
NISSAN
QASHQAI 1.3 dct Tekna
2019
|
|
morph |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Un motor este subturat cand incepe sa 'batzaie'. Viteza I si viteza II nu vor fi niciodata subturate.
Mersul la turatii mici naste procesul de depunere de calamina pe supape, cilindrii, turbina (evacuare). La un mers normal de Bucuresti se recomanda a se mai da si talpa pe unde se poate ~3-4000 rpm. Nu este nevoie sa se abuzeze de aceast lucru. Tocmai din cauza asta cei de la service recomanda mersul ceva mai turat. |
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|
cipman |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Domnilor, reteta exploatarii corecte a unui motor nu e o reteta de cozonaci sau pasca (ca sa fim in ton cu sezonul) cu 1 kg de faina, 2 oua, lapte si ce-o mai fi. Nu se da sub forma: schimbi a I-a la cutare turatie, a II-a nu_stiu_cand si retrogradezi la naiba_stie_cat.
Esenta e urmatoarea: sunt de evitat regimurile de functionare la turatii mici (sau foarte mici) si sarcini mari (respectiv medii si mari). Regula se aplica cu atat mai strict cu motorul e mai departe de temperatura de regim, cu atat mai consecvent daca avem de a face cu un motor cu turbina, abitir daca e un diesel. Simplu si concis. morph, nu sunt de acord. Un motor se poate baga intr-un regim subturat si cu maneta schimbatorului de viteze la punctul mort ![]() |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
morph |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai d'asta am specificat ce inteleg eu prin 'subturat'. In topic e vorba de diesel si la el m-am referit strict.
Sunt totusi curios cum subturezi motorul fara sa-l bagi in sarcina. Poti dezvolta cele afirmate? |
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|
cipman |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Prea mult nu pot sa dezvolt, nu pt. ca nu stiu sau nu-s in stare ci pt. ca nu e locul si mai lipseste cate ceva. Expun pe scurt. Nu dau definitiile teoretice, incerc sa le "umanizez" oleaca.
Un motor se gaseste intr-un regim subturat ori de cate ori turatia lui e mai mica decat turatia de moment maxim la sarcina respectiva (care poate diferi de turatia de moment maxim la sarcina totala - aia pe care o vedeti in pliante). Intr-un regim subturat o crestere cat de mica a incarcarii motorului datorata factorilor exteriori va tinde sa reduca turatia motorului avand ca rezultat plasarea mai jos pe curba de cuplu (moment mai mic). Adica fix ce nu trebuie. In loc sa avem un cuplu mai mare ca sa invingem actiunea exterioara ne trezim cu un cuplu mai mic. Singurul mod in care se poate contracara acest fenomen este plasarea pe o caracteristica de moment superioara (la alta sarcina) prin actionarea acceleratiei (manual sau automat). Cand motorul se afla la o turatie superioara celei de moment maxim, tendinta de scadere a turatiei inseamna plasarea mai aproape de turatia de moment maxim si, deci, rezultatul e un cuplu mai mare. Necazul e ca termenul de subturare nu e prea adecvat pentru ce vrem noi sa spunem in topicul asta. Mult mai corect ar fi gradul de subturare, marime adimensionala. Cu cat te afli mai departe si sub turatia de moment si cu cat trebuie/vrei sa apesi pedala mai mult ca sa contrabalansezi forte exterioare (din categ. asta facand parte si inertia care se opune accelerarii) cu atat gradul de subturare se zice ca e mai mare. Deci ideea e sa incerci sa tii acest grad de subturare la valori cat mai mici prin cele doua mijloace ce afecteaza acest parametru: sa te tii cat mai aproape sau peste turatia de moment maxim pe caracteristica la sarcini partiale respectiva si sa eviti aplicarea unei diferente de sarcina prea mare daca nu e necesar. Rezultatul unui grad prea mare de subturare (cand motorul nu mai are ce sa ofere mai mult) l-ati simtit pe pielea voastra prin necesitatea de a retrograda una sau mai multe trepte, folosirea primei trepte la plecare de pe loc samd. Cu cat diferenta intre pozitia pedalei de acceleratie necesare mentinerii vitezei respective si pozitia pe care o impuneti pentru a accelera e mai mare cu atat trebuie sa va aflati mai aproape (sau peste) turatia de moment maxim. morph, sper ca acum poti sa-ti raspunzi si la curiozitate. Daca nu, iti spun tot eu. Intr-adevar, nu exista notiunea de subturare fara ca motorul sa aibe o sarcina. Numai ca ai uitat ca si inertia motorului e tot o sarcina. Inertia prin care se opune accelerarii de la turatia de ralanti la cea maxima (sau oricare alta intre ele). Asa ca, daca motorul se afla la ralanti si apesi brusc pedala de acceleratie pana la fund, in fractiunea de secunda imediat urmatoare gradul de subturare e maxim pt. situatia accelerarii motorului in gol (ai numai fortele de inertie ale motorului, accesoriilor, forte de frecare si mai sunt 2-3). Sincer sa fiu nu stiu cate se pot intelege din ce am scris. Dar fara expunerea teoriei, definitiilor si macar a catorva grafice mi-e cam greu. In orice caz e valabil si pt. diesel si pt. benzina. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
morph |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Perfect adevarat si sunt de acord cu tine.
Daca ii spui asta unui mecanic sigur o sa arunce cu cheia de 10 dupa tine. Oricum, eu ma referisem la altfel de 'subturat' si 'esenta' subliniata de tine cateva posturi mai sus e perfect adevarata si valabila. |
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|
cipman |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Daca arunca cu aia de 10, supravietuiesc. Dar daca nimereste cheia de 56 sau pe aia franceza, nu stiu daca mai scap
![]() Da, esenta pe care am incercat s-o formulez mai sus, cat mai clar si mai concis, e tot ceea ce trebuie retinut. Un utilizator n-are nevoie sa stie mai mult si avem destule pe cap cu care sa ne obosim neuronii. P.S. Regimul la care te-ai referit, "subturarea" aceea in care motorul "bataie" se numeste regim instabil. Este regimul la care formarea amestecului, arderea s.a.m.d. nu se produc suficient de bine a.i. dispersia ciclica a rezultatului obtinut e prea mare. Acest regim este aflat, in general, sub (sau chiar si un picut peste) turatia de ralanti. Daca un motor nu e in stare sa functioneze rotund la o turatie imediat peste cea de ralanti la sarcina maxima, atunci acel motor are o problema, un defect sau ceva care nu-i in regula. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
morph |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa, asa. Exact la acel lucru ma refeream.
Ai explicat mai bine decat am gandit eu. ![]() Sper ca turbo e lamurit complet. |
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|
turbo20010 |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 12 June 04 ![]() |
Imi este destul de clar acum.
Insa, fara pentru a nu ne obosi neuronii mai mult decat este nevoie (asa cum a spus CIPMAN), cred ca principalele aspecte care trebuie reetinute sunt : 1. Schimbarea treptelor de viteza in jurul valorii de 2500 rpm (in rodaj) si 2500 - 3000 rpm (dupa rodaj) 2. Cat este rece motorul nu trebuie ambalat prea tare (primele 1 - 2 minute de mers) 3. La circa 1000 km facuti in Bucuresti este bine sa mai faci si un drum in afara, pentru a se mai "curata" motorul, la turatii de 3000 - 3500 rpm. Cred ca acestea ar fi principalele concluzii ale acestui topic, valabile si pentru cei care stiu mai putina fizica sau care au terminat licee umaniste ![]() Daca cineva crede ca ar mai trebui sa puncteze si alte concluzii, este invitat sa o faca. Si, in spiritul crestinatatii, spun tuturor celor care citesc in aceste zile acest topic : HRISTOS A INVIAT ! |
-------------------- Toyota Avensis 2.0 D4D 2008
|
|
cipman |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Adevarat a Inviat!
Pct. 1 si 3 nu-s in regula iar 2 e incomplet. Am spus ca motorul nu e cozonac. Nu se schimba 2500 rot/min si nici la alta turatie batuta in cuie. Treapta se schimba in functie de ce si cat vrem/trebuie sa cerem de la motor. Vrei mai mult, schimbi la mai mult. Daca nu, schimbi la mai putin. Important e sa nu ceri mult de la motor la turatii mici. Vrei sa ceri mult, trebuie sa urci intr-o gama superioara de turatii. Daca vrei sa accelerezi usurel, nu urci la deal, masina aprox. goala, poti sa schimbi si la 1800, de exemplu. De aia ti-am spus ca nu exista o reteta. Nu exista valori fixe. Schimbi in functie de ce/cat vrei sa ceri masinii. Pct 3 ar fi valabil daca ai avea FAP, filtru de particule pe evacuare. Si nici atunci nu trebuie decat daca vezi respectivul mesajul pe display. Nici aici nu exista o reteta sau recomandare. E bine s-o mai "forjezi" din cand in cand dar fara sa urmaresti asta in mod expres. De exemplu, e suficient sa prinzi o zi in care ai mai mult de alergat cu masina, te grabesti putin si e suficient. O masina e facuta sa mearga serios, nu sa te fatai cu ea din semafor in semafor, 3 km in juma' de ora. E ca si cum te-ai folosi de mersul piticului ca sa mergi unde ai treaba. Normal ca, din timp in timp, iti vine sa te ridici si sa mergi normal sau chiar s-o iei la sanatoasa. De ce spuneam ca pct. 2 nu e complet? Fac o alta analogie. Cand un sportiv nu e incazit nu e bine sa faca eforturi mari, asta o stie oricine. Nu e bine nici s-o ia la fuga cat poate (asta ar fi echivalent cu "ambalat") dar nici nu trebuie sa ridice greutati prea mari (asta ar fi echivalent cu "sarcini mari"). Asa ca, pe langa ca nu trebuie sa turezi excesiv un motor rece (asta inseamna "ambalat"), trebuie sa apesi pe pedala cu moderatie, sa folosesti accelerari mai mici, sa fortezi motorul cat mai putin. Implicit, sa nu-l pui sa-ti ofere puteri mari, asta insemnand sarcina si/sau turatie mari. Poate acum am reusit sa expun mai clar. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
Turkish |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
Subscriu la tot ce zice Cip. Bravo man pentru rabdarea de a explica detaliat.
Treaba cu motorul care urla prea tare dupa 3000 mii e adevarata dar mie unul imi place. Eu schimb de regula intre 3500 si 4000 pentru ca ma seaca la nervi modul in care se comporta motorul pana in 2500 ture - e lipsit de vlaga si combinatia de multe valve cu programul de gestiune a aprinderii chitit pe economie genereaza o intarziere la apasarea pe pedala care imi aduce aminte de vechile motoare diesel. Eu vreau ca masina sa accelereze rapid, indiferent daca pana la 50 la ora sau pana la 140... Dupa cum spuneam cuiva care ma "acuza" ca imi place viteza, nu imi place viteza ci acceleratia ![]() |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
turbo20010 |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 12 June 04 ![]() |
Hai noroc.
Azi am facut primii 500 de KM cu masina si sunt super incantat. Am totusi o nelamurie : Merg cu viteza a V-a sau cu a IV-a la 2100 - 2300 de rpm. Se intampla sa fiu nevoit sa scad viteza si atunci numarul de rpm scade pe la 1800 rpm. In acest monet eu schimb in treapta inferioara, ajungand din nou in jurul valoii de 2300 rpm. Intrebare : Este corect cum procedez sau mai bine las motorul sa scada in turatii dupa care scot din viteza ? Mentionez ca dupa aceea urmeaza o perioada de acceleratie unde revin la starea initiala (adica la treapta de viteza initiala, in jurul valorii de 2300 rpm). Mai trebuie sa spun ca sunt in rodaj (nu depasesc 2500 rpm) si (dupa cum se vede din semnatura) este vorba de un diesel. Multumesc anticipat. |
-------------------- Toyota Avensis 2.0 D4D 2008
|
|
DFA |
![]()
Post
#19
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.556 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Este firesc să schimbi treptele pentru a păstra motorul la o turație optimă, tocmai pentru a evita solicitarea unui efort superior când motorul este la turații mici, unde cuplul e mic.
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
SwatKat |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Si eu am aceasi problema. De ex, pe DN1 unde eu merg cu CB setat pe 78kmh, am de ales intre viteza IV care da o turatie de 2300 rpm si viteza V care are o turatie de aprox 1800 rpm (sper sa nu ma insel, caci turometrul are semnele puse numai din 500 rpm in 500 rpm).
Bun, acum de ex, consumul la mers constant este cam 2,8-2,9 in treapta V si cam 3,5-3,6 in treapta IV. Alte date: - La iesirea din sate eu de ex accelerez destul de usor. - Motorul are cupul maxim la 1900 rpm. Acum vine intrebarea: Care din variante e de preferat? |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Oricare varianta e buna. Daca nu urci vreun deal si mergi constant, orice turatie peste 1600 rot/min e buna.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
imi cer scuze daca resuscitez un topic in coma. Am tot cautat despre EGR. S-a tot spus ca exista citeva topicuri, chiar si un tutorial. Nu am gasit nimic.
Problema mea este urmatoarea: de citeva zile, dupa ce scot masina din garaj dimineata (adica las motorul sa mearga aproximativ 1 minut inainte de a demara), merg cu oul pe capota 2-3 minute, ca asa e bine. Imi apare o mica pierdere de putere, de circa o secunda, fara sa ridic piciorul de pe acceleratie. Adica scade turatia motorului. Chestia asta se intimpla o data, maximum de doua ori pina se atinge temperatura de regim, cind nu mai este absolut nici o problema. Mentionez ca am mare grija de masina, nu o turez, pun motorina numai dintr-un singur loc. Acuma sunt pe omv alpine diesel. In general schimb vitezele in functie de necesitati, nu prea merg subturat, in sensul laic al termenului, adica la 1500 sa schimb viteza, etc. M-am gindit in primul rind la EGR. Am dreptate? am 12000km. This post has been edited by collinro2: 26 Dec 2007, 12:24 |
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
mykys |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 19 December 07 ![]() |
Salutare,
Cei din service mi-au spus si mie ca este bine sa mergi cu motorul cit mai turat. Eu personal schimb in general treptele pe la 2300-2700 si din cind in cind(de 4-5 ori pe luna) o mai alerg 4000-4500 de ture |
--------------------
Renault
Megane II
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th April 2025 - 05:09 |