Modificare instalatie gpl tomasetto?!, referitor la incalzirea motorului pana la 30 de g
![]() ![]() ![]() |
Modificare instalatie gpl tomasetto?!, referitor la incalzirea motorului pana la 30 de g
alexgalatzi |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 2 June 11 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane 1, f.2, 1.6l, 8 valve, 66kw, 90cai
1999
|
|||
ssilviu |
![]()
Post
#2
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
O treci tu manual. După 1 minut să zicem de funcționare pe benzină.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
alex1988 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 5 June 09 From: Bacau ![]() |
e bine sa se incalzeasca motorul pe benzina decat pe gaz, plus ca gazului ii trebuie 30 grade in vaporizator ca sa se face gazos, si 2 minute poti sta pe loc sa se incalzesca putin. Asa e si la mine, la mine e reglata ca la 40 grade sa se mute si fac 3-4 km, majoritatea ii fac pe benzina. nu ai ce face
|
--------------------
RENAULT
MEGANE
2004
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#4
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
E stupid să stai pe loc așteptând să se incălzească. E timp pierdut. Și combustibil. Cum pornești, pleacă frumos de pe loc. Iar la primul semafor, cand oprești, pornești motorul forțat pe gaz și aia e. Nu e nevoie de 30 de grade pentru vaporizator. La mine de exemplu e setată la 25 de grade. Vara merge pe benzină 2 secunde și la start rece.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
alexgalatzi |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 2 June 11 ![]() |
da... Asta e.. Cand am instalato mi s-a zis ca-i instalatie inteligenta, daca stau bn sa ma gandesc e cam prostuta.. Stiu o dacie din 2002 cu instalatie clasica care porneste direct pe gaz indiferent de temperatura de afara...
|
--------------------
renault
megane 1, f.2, 1.6l, 8 valve, 66kw, 90cai
1999
|
|
marius2606 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 483 Joined: 16 October 06 ![]() |
Alex, la instalatia ta poti regla, din soft, temperatura de trecere pe gaz chiar la 20 grade,eu asa o am si trecerea se face fara probleme. Totodata poti seta, ca atunci cand ramai fara benzina, sa poti porni de cateva ori pe gaz, dar doar in cazuri de urgenta, deoarece atunci cand este motorul rece si se porneste pe gaz, sunt uzurile cele mai mari.
|
--------------------
renault
megane
2002 coupe
- CL 10 ZCR
|
|
alexgalatzi |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 2 June 11 ![]() |
Am inteles.. Ma duc la service sa vb cu baietii... Multumesc tuturor!
|
--------------------
renault
megane 1, f.2, 1.6l, 8 valve, 66kw, 90cai
1999
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Se poate seta sa-ti treaca pe gaz si la 5 grade temperatura antigel, insa ti se va opri motorul, intrucat gazul aproape ca este lichid si nu se face amestecul bine.
Temperatura optima de trecut pe gaz e aceea la care antigelul e suficient de cald cat sa-si faca vaporizatorul treaba bine si sa mearga motorul bine dupa trecerea pe gaz. Daca o setezi la 20-25 de grade sa-ti treaca pe gaz, s-ar putea sa-ti mearga prost o perioada pana se mai incalzeste motorul. Sfatul meu e sa o lasi asa. N-ai ce face, si eu cand aveam Clio cu GPL aveam drumuri la care nici nu apuca sa treaca pe gaz. Singurul lucru pe care il poti face e sa cauti un vaporizator cu incalzire electrica, care se incalzeste mai repede, daca exista asa ceva. |
--------------------
.
.
.
|
|
buflorin |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 25 December 13 ![]() |
Salut si sarbatori fericite!
Exact aceeasi dorinta o am si eu si chiar am si un mic proiect si cu mica investitie cred ca in conditii de iarna intr-un minut poate mai repede sa treaca pe gaz fara probleme. Daca mai esti interesat te astept cu un email bulancea_florin@yahoo.com |
--------------------
opel
astra g
2001
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
daca treece mai repede pe gaz(sub 30 de grade) datorita diferentelor de temperatura , se poate fisura chilasa , eu sint patit , asa ca ..........
|
--------------------
renault megane
brek
2000,1,6l-benzina
- IL-03-BYL
|
|
gpl.magazin |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 22 December 13 ![]() |
La Stag, se poate regla temperatura de trecere la 30 de grade fara nici o problema. Mai jos (MINIM 25) o faceti pe riscul vostru. Iarna sunt doua tipuri de taxiuri/masini cu cartoane puse-n fata radiatorului ca la vechile dacii: diesel si GPL. Faza asta am testat-o si eu si pot spune ca-n maxim 500-1000 m cu temperatura setata la 30, comuta pe gaz. Se injumatateste practic distanta, dar e si inestetic! Oricum, e mai bine decat sa-ti distrugi vaporizatorul, sau chiar motorul.
|
--------------------
renault
megane 3
2009
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#12
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Pai din moment ce oricum termostatul nu deschide deloc pana nu se incalzeste complet motorul, cu ce influenteaza cartonul pus in fata radiatorului? Ca doar nu ajunge apa calda acolo.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
gpl.magazin |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 22 December 13 ![]() |
Ai dreptate, dar diferenta o face admisia de aer. Nu mai trage aer foarte rece de afara. Eu personal, la megane mi-am dat seama de treaba asta, cand am avut o interventie la cutie, iar baietii au uitat sa-mi puna prima piesa a admisiei de aer (cea din spatele grilei mici de pe partea soferului). Masina tragea aer de undeva din spatele farului, si trecea mult mai repede pe gaz (500m), desi afara ningea.
Ar mai fi o "smecherie" pe care am vazut ca o mai practica unii montatori. Senzorul de temperatura al apei, il prind pe un furtun de apa, nu-l infileteaza in reductor. Cu toate astea, la fel de importanta este si temperatura gazului, care in mod obligatoriu trebuie sa fie pozitiva, pentru a nu avea surprize. This post has been edited by gpl.magazin: 10 Jan 2014, 14:04 |
--------------------
renault
megane 3
2009
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#14
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
Se poate face o smecherie romanaesca,dar nu o recomand. Se masoara rezistenta senzorului de temperature de pe vaporizator la cald si la rece. Apoi se monteaza in paralel cu senzorul o rezistenta care sa faca un ecchivalent cu valoarea la cald,si cu un buton in cabina. Cand vrei sa treaca pe gaz,apesi pe buton, intra in circuit rezistenta montata si pacalesti ecu gpl despre temperatura,iar acesta comuta. Partea rea este insa regasita in uzura prematura la mai multe piese,printre care si membranele vaporizatorului,despre care nu zice nimeni nimic.
|
--------------------
n
n
n
-
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Problema nu se rezolva coborand temperatura din calculator sau pacalind senzorul de temperatura. O posibila solutie, pe care o experimentez eu acum, este folosirea ansamblului de termoplonjoane care ajuta la incalzirea motoarelor diesel, montat pe circuitul lichidului care intra in vaporizator. Insa mai am de lucru la electronica intrucat comanda lor se face individual, functie de tensiunea pe baterie si temperatura lichidului lucru facut de masinile OEM de ECM iar la mine de un controler separat. Parerea mea
![]() This post has been edited by b_gabi: 19 Jan 2014, 22:32 |
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#16
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
Problema e in felul urmator:se vrea a se trece pe gaz pt a consuma cat mai putina benzina.Daca incalzim lichidul cu rezistente electrice,atunci creste consumul si nu ai rezolvat nimic.La diesel poti sa incerci ce vrei,dar la benzina nu se merita.
|
--------------------
n
n
n
-
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o problema cu instalatia de GPL de cand am montat-o, iar cei de la service-ul unde am montat-o nu reusesc sa identifice problema.
Cand e motorul rece (intre 35 si 65 grade) am fluctuatii de relanti, chiar cateodata se opreste motorul.Am inlocuit motorasul pas cu pas, am cautat sa nu traga aer fals pe undeva, nu gasesc nimic. Pe benzina se comporta absolut normal, insa pe gaz e crima. Dupa ce se incalzeste motorul nu mai face, merge normal. Cand trece pe gaz mai are momente cand nu oscileaza relantiul insa motorul are o trepidatie. Se mai intampla cand incepe sa oscileze sa o turez pe la 2000 rpm si sa dau drumul usor la acceleratie si atunci se opreste din oscilat. Mai are alte momente cand oscilatia apare si daca o tin mai turata. O tin turata pe la 1700-1800 rpm si are cate o cadere brusca pana pe la 700 rpm dupa care revine acolo unde o tin. Instalatia este tomaseto cu stag200 si a fost montata la AGR. |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
gpl.magazin |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 22 December 13 ![]() |
Eu zic ca ar putea fi injectoarele de gpl. Mai mult ca sigur sunt Rail sau Valtek la stag 200. Daca esti din Bucuresti, te pot ajuta: 0756468889/0736477833. Nu te costa absolut nimic.
This post has been edited by gpl.magazin: 4 Feb 2014, 22:50 |
--------------------
renault
megane 3
2009
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Da, injectoarele sunt valtek si au fost primele pe care le-au verificat. Oricum o sa te sun sa ne vedem. O parere in plus e bine venita.
|
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
gpl.magazin |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 22 December 13 ![]() |
ok, atunci de auzim la un telefon. Bine ar fi sa o pornim rece, si sa vedem pe calculator ce se intampla. Am piese de schimb si putem proba; eu tot un stag 200 am.
|
--------------------
renault
megane 3
2009
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Aseara cand ma intorceam acasa am constatat ca relantiul nu vroia sa scada sub 2000 rpm in ruptul capului. Uitandu-ma cu telefonul pe la motor sa vad ce se intampla am constatat ca o conducta de la canistra cu carbon activ era in aer. Cand am pus mana pe ea ce sa vezi...s-a rupt stutul din canistra. In incercarea de a gasi alta am scos canistra de pe masina si am inceput cautarile.
Acuma observ urmatoarele chestii: - relantiul nu mai sta pe la 2000rpm, ci pe la 1000+/-50rpm. - NU MAI OSCILEAZA RELANTIUL CAND TRECE PE GPL! (Multumesc Doamne, tot raul spre bine) Acum, prima intrebare a mea este care e faza cu aceasta canistra (nu ma refer la principiul de functionare pentru ca il cunosc), iar a doua intrebare este: nu cumva fluctuatiile relantiului cand imi trece pe gaz la rece sunt din lipsa de aer? Pentru ca e singura explicatie pe care as avea-o. |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
alexgalatzi |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 2 June 11 ![]() |
Canistra de carbon activ este situata cumva sub farul din dreapta masinii?? Undeva la nivelul proiectoarelor??
Si mie imi fluctueaza relantiul la rece si sa verific.. |
--------------------
renault
megane 1, f.2, 1.6l, 8 valve, 66kw, 90cai
1999
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
da, aia este, dar eu fluctuatiile nu le aveam decat pe GPL. Pe benzina functiona normal.
Problema e ca nu prea gasesc canistra sa o schimb si deocamdata merg cu ea scoasa. Sper ca dupa ce schimb canistra sa ramana asa cum e acum. This post has been edited by BigDaddyAdy: 10 Feb 2014, 22:56 |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
alexgalatzi |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 2 June 11 ![]() |
Voi proba si eu metoda ta... Este enervanta cat e rece.. Ai senzatia ca o sa moara fiecare semafor sau stop..
|
--------------------
renault
megane 1, f.2, 1.6l, 8 valve, 66kw, 90cai
1999
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#25
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
un regaj de culbutori nu face rau niciodata,mai ales la motoarele cu gpl.Pentru o confirmare puteti face mai intai un test de compresie.
|
--------------------
n
n
n
-
|
|
Mihai.D.G. |
![]()
Post
#26
|
![]() Jupanu' Group: Members Posts: 1.107 Joined: 23 April 08 From: Pantelimon City ![]() |
Deschid eu iar discutia despre aceasta problema. Am stag200 pe megane2 1.4 16v. Nu se poate monta o rezistenta electrica undeva pe traseul lichidului de racire? De exemlu, "un fierbator in vasul de expansiune"
![]() This post has been edited by Mihai.D.G.: 29 Nov 2014, 11:48 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.5dci
|
|
synergist |
![]()
Post
#27
|
![]() 2300km cu 420 lei - GPL Group: Members Posts: 458 Joined: 11 August 11 From: Bucuresti ![]() |
ba da, se poate monta acel incalzitor cu bujii incandescente(bujia normala de diesel)
eu am avut la diesel montat de mine acel incalzitor, doar ca aveam o chestie facuta de un tip electronist si functiona in functie de: 1. verifica incarcarea pe baterie: la minim 13,5V, porneste. sub prag, se opreste 2. temperatura antigelului - luata direct de pe firul de + de la sonda de temperatura (de obicei e montata pe langa termostat, are + si - pe ea, 2,1V inseamna ca antigelul are ~55grade) -- aici poti seta "aparatul" sa opreasca instalatia de incalzire la ~55 grade la antigel, deoarece de la ~50 incepe sa bage cald in masina iar o trecere pe gpl se face la minim 45grade deci ....esti fericit din 2 motive: treci pe gpl=economie in bani, iar la 50 grade incepe sa bage aer cald in masina(comfortul tau) instalatia de mai sus, nu stiu sigur daca mai face asa ceva, un coleg forumist de pe clubopel ....ti as putea da nr. lui de telefon. sa legi totul la masina, este extrem de simplu si na, fiind din bucuresti, te pot ajuta DAR DACA tipul nu mai face instalatii ca acelea, putem sa facem urmatoarea treaba: 1. din dezmembrari cumparat "termoplonjon" = o instalatie cu 3-4 bujii (doar 2 punem sa functioneze in functie de puterea in A a alternatorului. ca exeplu, u nalternator de 100A merge cu 2 bujii deoarece in GOL bujia are 14A x2 = 28A, dar imersata in lichidul de antigel ii vor trebui usor mai multi A. VESTEA BUNA = nu vor functiona in SUMA ci in paralel, dar sa nu sugem tot din baterie...2 sunt suficiente) 2. cumparat de pe okzii/olx un voltmetru si montat pe bord. se ia curent din apropiere, de pe orice: radio, ventilatie, orice e la indemana cu un + iar minusul se pune pe orice metalic de caroserie. va indica cu ~0,5V mai putin decat tensiunea reala de pe baterie (am eu unul montat si facut probe cu el) 3. bujiile de mai sus sunt pornite de un releu de bujii incandescente = unul de opel astra h 1.7, il cunosc la perfectie, ii stiu firele care cum si unde vin legate (atentie ca din dez, trebuie cumparat cu mufa cu tot, nu doar releul ci si mufa lui cu firele, altfel nu ai in ce sa il infigi!) acest releu functioneaza cu impulsuri, la masuratoarea cu aparatul, o sa iti dea o valoare ~7V pe fiecare iesire. n`o iei in seama, important e ca functioneaza masurat pe parte de ohmi (ca na, il iei din dez si vrei sa stii daca e bun, o sa iti dea o valoare foarte mare si o sa crezi ca e stricat DAR, poti sa legi la el 1 bec si il pui pe rand pe caroserie + iesirea din releu si vezi daca se aprinde becul pe cele 2 iesiri ale releului) montajul nostru, neluand in calcul acea componenta electronica desteapta care porneste si opreste modulul electric in functie de parametrii volti&temperatura si care costa ~150 lei arata cam asa: releul are 1 fir gros + permanent (pe care se monteaza o siguranta de ~25A ---cum ziceam mai sus, bujiile nu lucreaza in suma de A) un - permanent gros negur/maro un plus de contact ----asta il trecem printr un buton montat pe bord ca sa il opresti cand trece pe GPL (nu are rost sa il lasi mai mult, ca consuma foarte mult bujiile alea) 2 iesiri maro care merg la bujii --- una la o bujie, una la o bujie simplu ca "buna ziua": pornesti motorul verifici sa se stabilizeze curentul de incarcare (pe voltmetrul montat pe bord) si cand ai ~14,3-5 incarcarea, apesi butonul de pornire a releului releul primeste impulsul si ...voilla! unde se instaleaza: cum eu doream sa il montez pentru a incalzi mai repede interiorul masinii, de data asta se doreste instalarea lui pentru a incalzi mai repede plamanul asa ca, il poti pune fix inainte de plaman *am scheme electrice si cunostiintele necesare sa te ajut, trebuie doar sa iti cumperi materialele nelamurirea mea este: eu am megane scenic 1, 1.6 16v: a mea cu pornire de pe loc si plecat, trece pe GPL la 48 grade(landirenzo LSI 10) in maxim 5 minute si incepe sa si bage cald: tu ESTI SIGUR ca termostatul tau nu e blocat pe deschis? am un coleg de servici care porneste masina si sta 15 minute pe ceas cu ea pornita la relanti pana trece masina pe GPL ...sper ca nu faci la fel! multa batfa This post has been edited by synergist: 29 Nov 2014, 13:23 |
--------------------
Reno
Scenic 1.6 16v 2001
echipare multumitoare
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#28
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Care e diferenta de timp la incalzire, inainte si dupa montarea "termoplonjonului" ?
|
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
synergist |
![]()
Post
#29
|
![]() 2300km cu 420 lei - GPL Group: Members Posts: 458 Joined: 11 August 11 From: Bucuresti ![]() |
oh, uitasem sa mentionez asta
0 grade afara, 9 grade antigelul, plecare de pe loc(atentie, diesel, nu benzinar=asta se incalzeste mai repede), in maim 5 minute avea 65 grade (acolo setasem eu sa se opreasca incalzirea avand in vedere ca pe la ~50 grade baga aer cald, voiam sa pot urca in ture cat mai rapid) bafta |
--------------------
Reno
Scenic 1.6 16v 2001
echipare multumitoare
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#30
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Asa am si eu in 5 min la diesel, fara "termoplonjon" ...
|
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th April 2025 - 04:42 |