Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

turbina, nelamurire in legatura cu zgomotul turbinei

MARIUSSESCU
post 18 Dec 2007, 11:26
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 16 December 07




slautare, am si eu o nelamurire ......am tot citit diferite pareri pe forum dar tot nu am reusit sa imi fac o impresie in legatura cu zgomotul pe care ar trebui sau nu turbina sa il faca{ex. suierat,fasit etc}...... multumesc si astept pareri


--------------------
renault LAGUNA 1.9 dci 120 cp 2001 - b-49-wpe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tacufmr_lagunaII
post 18 Dec 2007, 11:33
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 599
Joined: 25 April 07
From: Brasov




Salut.
Cred ca este greu sa descrii zgomotul produs de turbina (fluierat, suierat, fasait) pentru ca fiecare percepe sunetul intr-un mod diferit. Sa spunem ca se aseamana cu sunetul produs de aerul comprimat care iese prin capatul unui furtun de un diametru nu foarte mare. Seamana mai mult (perceptia mea) cu un fluierat usor. Daca mergi cu viteza mica si deschizi geamul atunci cand accelerezi vei auzi acel fluierat usor. Halal explicatie de inginer. rolleyes.gif


--------------------
Renault Laguna II 2007, 1.9 dci, 131 CP - BV - 32 - UMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 18 Dec 2007, 11:37
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




zgomotul pe care il cauti este un suierat dar nu se aude tot timpul ci numai peste 1500 de turatii


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tacufmr_lagunaII
post 18 Dec 2007, 11:41
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 599
Joined: 25 April 07
From: Brasov




De asemenea intensitatea sunetului este direct proportionala cu forta ta de apasare pe pedala de acceleratie. wink.gif


--------------------
Renault Laguna II 2007, 1.9 dci, 131 CP - BV - 32 - UMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MARIUSSESCU
post 18 Dec 2007, 12:01
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 16 December 07




multumesc de promptitudine baieti... la mine turbina fluiera intradevar pe la 1800 de rotatii/min si pe la 2200 parca se sufoca si nu se mai aude la fel, citisem undeva pe forum ca suieratul acela e semn ca turbina are de gand sa te lase {sper sa nu o faca} si mai am o problema in leg cu un furtun care este improvizat din doua bucati si pe care deja am facut comanda sa il schimb dar as vrea sa stiu ce rol are daca stie cineva multumesc

Attached thumbnail(s)
problema_laguna.jpg ( Size: 93.16k ) Number of downloads: 2061


--------------------
renault LAGUNA 1.9 dci 120 cp 2001 - b-49-wpe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Dec 2007, 12:04
Post #6


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Recirculare vapori ulei... smile.gif

This post has been edited by Catalin Marinarul: 18 Dec 2007, 12:05


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 18 Dec 2007, 12:10
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




daca furtunul este improvizat acesta poate duce la sufocarea de care vorbesti.
de asemenea daca intradevar pierde presiune pe acolo, motorul pierde din putere


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zero13ro
post 18 Dec 2007, 14:32
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 12 August 07




la mine intra la 1900 rotatii si in general de la prieteni stiu ca tot pe acolo intra.


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCI Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 18 Dec 2007, 15:23
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




Nu se poate spune cu exactitate cand "intra" turbina. Este actionata de presiunea gazelor de evacuare. Ea se invarte din momentul in care a fost pornit motorul. Doar ca ajunge la turatie de sarcina undeva intre 1700-1900 rpm ale motorului. Asta cu aproximatie.
Zgomotul trebuie sa aduca putin a suierat, dar nu trebuie sa se auda foarte tare. In cazul asta este posibil sa piarda presiune pe la intercooler sau pe la vreo conducta. Deasemenea, nu ar trebui sa se auda "ca se sufoca". Pe masura ce creste turatia, ar trebui ca zgomotul turbinei sa fie acelasi, dar pe la 2600-2900 rpm sa fie acoperit acel zgomot de cel al motorului.

Recirculare vapori ulei...
De la turbina sau din carter? Cred ca din carter. Ala de la turbina parca e prin sp[ate pe undeva.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 18 Dec 2007, 15:40
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




cat te-a ajuns acel furtun?Intreb deoarece la o reprezentanta mecanicii au tras de acel furtun,l-au crapat si l-au "sudat" apoi cu banda adeziva...Personal am vazut asta acasa,prea tarziu insa sa ma duc calare peste ei...


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheAlphonso
post 18 Dec 2007, 15:42
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 11 March 06
From: Bucuresti




Recirculare vapori ulei - de ce crezi ca e improvizat din doua bucati?
PS: Atentie la manevrarea acestui furtun: este foarte casant, va spun din proprie experienta.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi 88kW 2002 Privilege - B-XX-LIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 18 Dec 2007, 16:19
Post #12


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.606
Joined: 2 May 07
From: Moreni




LA 19 DCI 120 CP turbina cu gheometrie variabila ,aceasta merge si in relanti,nu este ca altele să porneasca la nu stiu ce turatie(acest lucru este probat de mine )


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bas|cX
post 18 Dec 2007, 17:27
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 18 April 07




Sarumana parinte !! Turbina "merge" la relanti si la 1.9 de 100 cai ..se invarte probabil cu 2 ture pe minut biggrin.gif la relanti si ajunge pana pe la 140000 stiu eu ...in forja. La mine cel mai bine cand stau pe loc ii dau o talpa si dupa de ajunge motorul iar la relanti inca se aude ...ca si cand aterizeaza un avion... blink.gif


--------------------
none ex Lag 2 1.9dci - none
Brasov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 18 Dec 2007, 19:15
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




LA 19 DCI 120 CP turbina cu gheometrie variabila

nu as fi asa de sigur, motorul 1.9 de pe laguna este defapt mai multe tipuri de 1.9, unele cu doua axe cu came altele cu o sg axa cu came unele cu tubo variabila si in final altele cu turbo simpla, am deschis capota la o laguna in targ la vitan, tot 1.9 dar nu semana mai deloc cu ce se afla sub capota mea blink.gif

stiu acest lucru deoarece numarul de pe placuta mea ovala este capat de serie si de multe ori cumpar parti care sunt altfel decat ceea ce imi trebe mie dar asta e deja foarte offtopic

on topic: la mine nu se aude turbina la relanti,

This post has been edited by antifizic2: 18 Dec 2007, 19:18


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bas|cX
post 18 Dec 2007, 19:54
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 18 April 07




pai normal ca nu se aude ca abia se invarte ..da-i o talpa la acceleratie ..urc-o la 4000 scurt si asculta ..


--------------------
none ex Lag 2 1.9dci - none
Brasov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MARIUSSESCU
post 18 Dec 2007, 21:49
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 16 December 07




furtunul m-a costat 180 ron pe comanda {astept sa vina in 5-6 zile} ...motorul nu pierde din putere, dupa ce nu se mai aude turbina{cand ziceam ca se sufoca} dar ma gandeam ca nu este normal sa se auda pana la o anumita turatie si dupa sa nu se mai auda decat daca iau piciorul dupa accerelatie si apas iar...oare acel furtun nu are leg. cu suieratul turbinei?


--------------------
renault LAGUNA 1.9 dci 120 cp 2001 - b-49-wpe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 19 Dec 2007, 00:14
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




QUOTE(Bas|cX @ 18 Dec 2007, 18:27)
Turbina "merge" la relanti si la 1.9 de 100 cai ..se invarte probabil cu 2 ture pe minut  biggrin.gif  la relanti si ajunge pana pe la 140000 stiu eu ...in forja. La mine cel mai bine cand stau pe loc ii dau o talpa si dupa de ajunge motorul iar la relanti inca se aude ...ca si cand aterizeaza un avion...  blink.gif
*



Turbina, din cauza principiului de functionare se invarte continuu. Difera doar turatia cu care se invarte, iar asta are legatura cu presiunea care este exercitata asupra paletelor.
Cred ca ai o problema daca se aude la ralanti. E posibil sa scape pe undeva presiune.

QUOTE(antifizic2 @ 18 Dec 2007, 20:15)
nu as fi asa de sigur, motorul 1.9 de pe laguna este defapt mai multe tipuri de 1.9, unele cu doua axe cu came altele cu o sg axa cu came
*



Eu stiam ca F9Q au numai 8 valve. A mea e cu 8 valve si cea de 130 cp la fel.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ipiq
post 19 Dec 2007, 00:37
Post #18


The transporter


Group: Members
Posts: 1.924
Joined: 17 December 06
From: RO




tiberiu.anghel
F9Q are 16 valve. www.globalautoindex.com tongue.gif asa scrie acolo...


--------------------
ex Renault Laguna 2 1.9dci
Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014
Cine nu face fata... face spate!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 19 Dec 2007, 00:53
Post #19


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Scrie greșit acolo... smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 19 Dec 2007, 01:05
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




a mea are doua axe cu came, sorry ca nu am cum sa demonstrez chestia asta, dar cand bagi seria de pe placuta ovala arata exact

asta e o treaba reno stile, crede si nu cerceta huh.gif


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 19 Dec 2007, 01:11
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




Attached File  New_Microsoft_Word_Document.doc ( 67k ) Number of downloads: 312


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 19 Dec 2007, 01:13
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




uite ce imi faci acum

draga tiberiu, te astept cu drag sa merem impreuna la orice service cu placuta mea ovala si iti arat exact sau si mai simplu dam jos capacul de l amotor si iti satisfac orice curiozitate.
din pacatr n-am poze de aratat sad.gif

This post has been edited by antifizic2: 19 Dec 2007, 01:13


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 19 Dec 2007, 01:16
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




Dcumentul ala care l-am pus e dintr-un manual de service. Scrie F9Q all types si se vad destul de clar 8 valve, 8 arcuri de valva, un arbore cu 8 came si eu stiam ca toate F9Q au 8 valve.

Pana nu vad cu ochii mei un F9Q care sa aiba 16 valve eu nu cred.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tacufmr_lagunaII
post 19 Dec 2007, 08:31
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 599
Joined: 25 April 07
From: Brasov




Nu te amagi degeaba. Renault nu are motor de 1.9 DCI cu 16 valve, numai 8.


--------------------
Renault Laguna II 2007, 1.9 dci, 131 CP - BV - 32 - UMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bas|cX
post 19 Dec 2007, 10:11
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 18 April 07




QUOTE(tiberiu.anghel @ 19 Dec 2007, 00:14)
Turbina, din cauza principiului de functionare se invarte continuu. Difera doar turatia cu care se invarte, iar asta are legatura cu presiunea care este exercitata asupra paletelor.
Cred ca ai o problema daca se aude la ralanti. E posibil sa scape pe undeva presiune.
Eu stiam ca F9Q au numai 8 valve. A mea e cu 8 valve si cea de 130 cp la fel.
*



deci ...nu mi se aude cand motorul e la relanti. Dar, cand ii dau o talpa ca lumea scurta ..motorul de la 4000 la 800 ajunge destul de repede moment in care aud turbina cum scade sa zic asa ...nu stiu sa explic mai bine ...


--------------------
none ex Lag 2 1.9dci - none
Brasov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 19 Dec 2007, 10:18
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




Am inteles la ce te referi. Cred ca este normal. Totusi, ca sa ajunga de la >100.000 rpm pana la cateva mii ( turatia de ralanti ) ii ia ceva mai mult decat motorului de la 4000 rpm la 800 rpm. O sa incerc si eu.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tacufmr_lagunaII
post 19 Dec 2007, 10:39
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 599
Joined: 25 April 07
From: Brasov




Este normal pentru ca inertia turbinei este foarte mica, de aceea caderea turatiei la turbina este lenta.


--------------------
Renault Laguna II 2007, 1.9 dci, 131 CP - BV - 32 - UMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aseldmi
post 15 Mar 2009, 14:04
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.223
Joined: 15 March 09
From: ARAD




am o problema mare, e prima data cand intru pe forum,
am mers 300km cu masina si cam tot la 100km calculatoru de bord imi dadea turbina defecta(si nu mai tragea)( nu am fortat masina, conduc foarte linistit), opream masina si si mergea din nou masina, turbina e inca in garantie, nu stiu ce sa fac, sa o duc la garantie sau sa o pun pe tester,... am nevoie de ceva sfaturi va rog frumos sad.gif


--------------------
renault laguna 2 2002 - ar 06 mfo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 15 Mar 2009, 19:16
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Nu stiu cum ai gasit topicul asta dar vezi ca mai sunt vreo doua-trei in care s-a scris mult mai mult despre turbina si mai recent. Nu cred ca iti da mesaj de turbina defecta ca nu are cum. Iti da mesaj de injectie defecta probabil care are mai multe cauze...senzor presiune de supraalimentare, TRS, intercooler spart..Cauta topicurile alea de ti-am spus. Daca nu le gasesti cu search uita-te la lipicioase ca e un topic facut de Tiberiu Anghel si cred ca gasesti link-uri acolo. Ia vezi..

This post has been edited by Dan73: 15 Mar 2009, 19:19


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 Mar 2009, 20:02
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(aseldmi @ 15 Mar 2009, 14:04)
am o problema mare, e prima data cand intru pe forum,
am mers 300km cu masina si cam tot la 100km calculatoru de bord imi dadea turbina defecta(si nu mai tragea)( nu am fortat masina, conduc foarte linistit), opream masina si si mergea din nou masina, turbina e inca in garantie, nu stiu ce sa fac, sa o duc la garantie sau sa o pun pe tester,... am nevoie de ceva sfaturi va rog frumos sad.gif
*



debitmetru, egr...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th April 2024 - 00:44
Dacia