Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

indicator de presiune pneu aprins, cum pot scapa de probleme

uiop
post 10 Dec 2007, 22:05
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




salut
in seara aceasta cand ma indreptatm spre casa mi-a aparut pe bord activat indicatorul de presiune pneuri (cel galben) concomitent cu aprinderea intermitenta a rotilor din spate in matrita de pe bord a masinii! ca si cum nu as avea presiune in pneuri! M-am uitat la pneuri si nu par deloc dezumflate, din cate stiu eu ar trebui sa fie sub 1,5 atmosfere a sa se activeze senzorul de pneu!!!
in manualul tehnic cei de la renaul dau urmatoarea explicatie (specific ca masina e cumparata din franta) defect de sistem de exemplu roata de rezerva este montata pe vehicul sau montare pneuri de iarna!!! specific ca este a doua iarna de cand am masina si pana acum nu am avut deloc pneuri de iarna si nici temperaturi foarte joase ptr ca sa apara o eroare de presiune pneu!!!
ce poate fi? ati mai avut asa ceva? dati-mi un sfat!!!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 10 Dec 2007, 22:29
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Primul lucru pe care trebuie sa il faci e sa verifici totusi presiunea (la OMV au niste din alea portabile destul de bune). Trebuie sa stii insa ca acesti senzori se defecteaza foarte frecvent, mai ales pe drumurile din Romania


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doru07
post 10 Dec 2007, 23:06
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 15 November 06




Si eu am patit treaba asta cu martorul aprins, desi presiunea era de 2.4 pe fiecare roata. Singura explicatie la mine a fost ca una din jante era indoita pe partea din interior, fapt pentru care nu am vazut asta decat dupa ce am dat roata jos. Ideea este ca dupa ce mi-au indreptat oamenii la o vulcanizare janta, dupa cam 2 km de rulare, mi-a disparut mesajul de pe afisor. Incearca sa dai roata jos si sa vezi ca nu cumva sa ai aceeasi problema.


--------------------
renault laguna II 2003 privilege, 1,9DCI, 120CP - MH 04 GZA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Topdigital
post 10 Dec 2007, 23:13
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 31 December 06




Ce presiune trebuie sa ai pe roti? Stie careva?


--------------------
Renault Laguna 2 Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 10 Dec 2007, 23:26
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Producatorul recomanda la rulajul preponderent pe autostrada:
pentru 195/65R 15H dimensiunea cauciucurilor - 2.3-2.4 atmosfere pe fata si 2.2 pe spate
pentru 205/55 R16 V: la 1.9 dci - 2.5 atmosfere pe fata si 2.2 pe spate iar la motorul de 3.0 litri benzina: 2.7 fata si 2.2 spate
pentru 205/60 R16 V - 2.4 si respectiv 2.2 (idem ca mai sus la 3.0 l)
pentru 225/45 R17 V - 2.3-2.4 fata si 2.2 spate (idem ca mai sus la 3.0 l)
Pentru rulajul preponderent urban presiunea ar trebui sa fie un picut mai mica (cu un punct doua)

This post has been edited by dan73205: 10 Dec 2007, 23:28


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 11 Dec 2007, 08:03
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




Multumesc celor ce mi-au raspuns! azi ma duc sa vad ce presiune am in roti! am verificat dimineata ventilele si erau ok, adica nu erau furate capacelele. Oricum curios e ca ambele roti din spate clipesc in acelasi timp iar explicatiile date de cei de la renault in cartea tehnica nu stau in picioare!!!

multumesc inca o data si am sa va tin la curent cu ceea ce am rezolvat sau nu! e bine ca pe viitor sa stie si altii si sa nu-si faca diefrite idei preconcepute, mai ales despre firma renault!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 11 Dec 2007, 08:20
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Eu am un senzor care de o luna nu mai merge. S-o fi terminat bateria.
A incercat cineva sa desfaca un astfel de senzor? Stiu ca sunt capsulati, dar poate merg cumva decupati si schimbata bateria.

This post has been edited by $$ilvviu: 11 Dec 2007, 08:21


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bas|cX
post 11 Dec 2007, 08:28
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 18 April 07




blink.gif blink.gif blink.gif


--------------------
none ex Lag 2 1.9dci - none
Brasov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 11 Dec 2007, 10:19
Post #9


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




S-a incercat. Fara succes smile.gif . E si postat pe undeva, da un search.


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 11 Dec 2007, 15:00
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Incearca sa bagi presiunea chiar mai mare decat cea indicata. Daca e doar de presiune, sigur se stinge martorul. Daca nu, cauti alte motive.
Eu aveam cam 2.4-2,5 pe fata si 2.3 pe spate. Deja pe fata la 2.1 tipa martorul.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 11 Dec 2007, 15:37
Post #11


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.606
Joined: 2 May 07
From: Moreni




este bine ca ficare sa avem un ceas de masurat presiunea,care sa stim ca merge perfect si dupa el sa ne facem presiunile(eu asa am)caci daca te duci la 3 vulcanizari fiecare zice alte valori ale presiunii si asa inebunesti,eu int-o zi cred ca am fost la vulcanizare de ......multe ori si ....pana cand m-am gandit sa-mi cumpar eu aparatul meu de masurat presiunea si asa acum ma dup impun aparatul vad cat rebuie bagat zic,fale la 2si 4 si gata se sting pe loc senzorii(senzorul) nu mai trebuie sa ma duc cu masina sa se invarte roate ca vezi trebuie sa citeasca calculatorul; presiunile noi si apoi se sting senzoriii....nu tata acum nu mai am treaba pe loc se sting ,doar bag cartela si liniste pe bord wink.gif


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 11 Dec 2007, 19:03
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




am revenit cu lamuriri! am fost la pranz la omv ca sa-mi fac presiunea pe un aparat cat de cat profesionist. din pacate oamenii de acolo sunt lipsiti de profesionalism, asta e , in fon e romania si atat! dupa ce a vazut ca pe spate nu poate capacelul de la ventil a trecut la rotile din fata. eu vegheam dupa geam, caci ma dusesem special sa platesc combustibilul si sa verific daca e serios omul. cand m-a vazut ca plec si ca nu reuseste sa faca rotile din spate, a trecut la cele din fata si mi-a zis ca pe spate presiunea era buna!!! potlogar!
am plecat dar dupa parcurgerea a 400 m senzorul nu s-a stins, era si normal atat timp cat pe spate nu se bagase deloc aer!
am mers acum seara la o vulcanizare din cartier, omul mult mai serios la el facandu-mi si echilibrarile acum vreo jumaate de an. si mi-a scos capacelul frumos, a bagat presiune la ambelel roti pe spate si in cca 400m senzorul s-a stins!!!
deci se pare ca presiunea e cea ce a jucat feste, dar interesant e ca au aparut la ambele roti sin spate in acelasi timp! am mai avut astfel de probleme si datorita jentii care s-a mai indoit, dar numai la o roata!!!
maine dimineata am sa mai verific inca o data sa vad daca pana la servici cca 3 km mai apar probleme si daca nu e clar ca e presiunea!
pe portiera din partea soferului scrie si presiunea ce trebuie sa fie in 3 momente diferite. in cazul meu trebuie 2.2 pe fata si 2.1 pe spate!!!
va tin la curent maine dimineata!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 11 Dec 2007, 20:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(uiop @ 11 Dec 2007, 19:03)
deci se pare ca presiunea e cea ce a jucat feste, dar interesant e ca au aparut la ambele roti sin spate in acelasi timp! am mai avut astfel de probleme si datorita jentii care s-a mai indoit, dar numai la o roata!!!
*


Pai vremea s-a racit destul de mult...ieri a plouat si pe ploaie cauciucurile nu se mai incalzesc asa repede...


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 11 Dec 2007, 21:49
Post #14


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.606
Joined: 2 May 07
From: Moreni




eu am pațit cu toate odata, seara erau ok si dimineata toti martorii aprinsi )normal as spune la diferentele astea de temperatura


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tacufmr_lagunaII
post 11 Dec 2007, 22:21
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 599
Joined: 25 April 07
From: Brasov




@rmg ai grija pentru ca si la presiuni mai mari decat valorile nominale primesti mesaje de avertizare de la senzorii de presiune. Am patit-o in vara cand mi-am facut presiunea intr-o seara iar in ziua urmatoare, dupa ce masina a stat foarte mult in soare au inceput sa clipeasca rotile pe spate, ambele in acelasi timp. Am mers la o vulcanizare crezand ca trebuie sa bag aer si surpriza aveam presiunea prea mare.


--------------------
Renault Laguna II 2007, 1.9 dci, 131 CP - BV - 32 - UMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 12 Dec 2007, 10:20
Post #16


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.606
Joined: 2 May 07
From: Moreni




exact wink.gif si la presiuni mari martorii se aprind


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alumoi
post 12 Dec 2007, 13:14
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 12 March 07
From: Bucuresti




Pe mine tot presiunea m-a 'convins' sa trec pe asa-zisul azot in anvelope.
De cind am facut-o (cam 3 luni), nu am mai avut probleme.
Inainte, la orice variatie semnificativa de temperatura (fie exterioara fie datorita autostrazii) o lua razna senzorul.
Acum, cu azot si 2,3 pe fata si 2,2 pe state (0,1 in plus fata de recomandari) nu mai sint probleme.


--------------------
Renault Laguna Estate 1.9dCI - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 12 Dec 2007, 14:06
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




@alumoi: nu trebuie sa uiti ca in componenta aerului azotul reprezinta 78%, asa ca o diferenta substantiala a nu poate fi fata de aer. Sigur ca molecula de N2 este mai mare decat cea de O2 si trece mai greu dar, repet, aerul normal bagat in anvelope contine la randul lui 78% azot.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 12 Dec 2007, 14:38
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Aha, n-am stiut ca fac galagie si in sus. Am crezut ca numai la scaderea presiunii tzipa.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alumoi
post 12 Dec 2007, 18:57
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 12 March 07
From: Bucuresti




@dan73205, tocmai din cauza asta am spus 'asa-zisul azot'.
On-topic: din cite am constatat personal, orice diferenta de -/+ 0,7 (sau mai mult) fata de presiunea recomandata pentru tipul de sosea este sesizata si semnalizata pe afisaj.


--------------------
Renault Laguna Estate 1.9dCI - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 13 Dec 2007, 19:24
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




revin sa va anunt ca totul e ok! si eu tin sa cred ca variatia de temperatura joaca un rol important, dar si anul trecut a fost cam la fel vremea si nu am avut aceasta problema!
in vara asta am fost de 2 ori in franta cu ea si pe autostrada, la cca 30-33 de grade la nivelul autostrazii, nu am avut deloc probleme cu presiunea, da probabil ca racirea vremii a dus la o asa zisa compresiune a aerului si probabil ca senzorii au fost pe felie!
la fel de adevarat e ca si strazile noastre sunt pline de gropi (orasul Iasi) si oricat de mult incerci sa le eviti, tot intri in ele, ceea ce are ca rezultat deformarea jentii iar aerul abia asteapta sa iasa :-))).
multumesc tuturor celor ce mi-au dat sfaturi si sper ca si eu la randul meu sa ajut pe alti posesori de Laguna !!!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_fuia
post 27 Jan 2008, 14:01
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 27 January 08




mie mi s-a dus un senzor si va spun ca mi-au luat astia 110 euro la reprezentata,bine in spania
si cica nu se pot repara.nu or putea astia cred sa repare nimic sau le este lene.


--------------------
renault laguna 2 2001 expresion 692880 - 2308 blg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 3 Mar 2008, 10:54
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




ca sa nu mai deschid un nou topic despre senzori postez aici pataniea care ar putea ajuta pe unii dintre voi sa evitati problema mea

la drum lung in general, cum trec de granita romana, traditia si obiceiul masinii din semnatura este sa inceapa cu erorile de senzori de roti, precizez in tot deauna plec cu ele umflate la presiune de autostrata cu multe bagaje.
de ficare daca cand se mai aprinde si martorul STOP trageam pe dreapta dadeam ocol masinii totul era ok, plecam mai departe si eventual se stingea de la sine. Cam asa s-au petrecut lucrurile la fiecare esire din tara , dar acu 2 zile pe autostrada noaptea martorul s-a aprins din nou, ne vrand sa ma expun unui acident stupid tragand pe banda de urgenta, am continuat drumul cu viteza redusa, 120km/h, in strainatate vitezele pe autostrada fiind cu mult mai mari.

dupa cativa km insa senzorul s-a dovedit a avea dreptate insa de aceasta data masina chiar avand pana, am mers cu cauciucul desuflat pe puntea spate ceva timp pana in cele din urma zgomotul din ce in ce mai puternic m-a determinat sa opresc.

concluziile sunt usor de tras


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 3 Mar 2008, 12:19
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




te inteleg! uite eu am fost in Franta acum 3 saptamani si tot drumul pana acolo si inapoi am avut erori la un senzor pe dreapta fata! tocmai schimbasem bieletele si cea de pe dreapta e un pic mai dificil de schimbat! am tot stat tot drumul si m-am gandit daca nu cumva mecanicul a atins vreun senzor pe acolo, dar senzorul de pneeste in interiorul jantei si nu avea cum sa umble acolo!!!
sa-ti spun si cum se manifesta!!! se aprindea din senin senzorul iar pneul pe afisaj era lipsa!!! asta se intampla cand pui o janta fara senzor. dupa fix 25 de km disparea si era ok! prima data m-am dat jos si m-am uitat! curios ca asta era imediat dupa ce am trecut de vama de la Bors! apoi s-a mai intamplat de 2 ori, odata in austria si a doua oara in germania! de fiecare data m-am dat jos si am controlat sa vad daca nu cumva o fi intrat ceva in cauciuc si pierd aer! dar nimic!
apoi in franta a mai aparut inca o data dar de data asta nu m-am mai dat jos sa vad si cum stiam lectia la 20 km a disparut! la intoarcerea spre casa a mai facut o data in germania si de atunci nimic! totul pare ok, ca si cum nu s-ar fi intamplat deoc! au mai fost topicuri cu acest gen de problema si din cate am retinut, una din probleme ar fi murdarirea senzorului. acum ce sa-ti spun? mai incearca sa bagi presiune si eventual tine sub control, adica verific-o sa fie constanta! in alta ordine de idei eu zic sa incerci sa bagi azot in loc de aer, una din proprietatile lui finnd presiune constanta in timp!
bafta si mai tine-ne la curent cu ce ai rezolvat!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 3 Mar 2008, 22:23
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




azot am pus nu-i bai dar iti spun clar si fara echivoc la incalzirea caucicului nu face vreo diferenta

am avut o perioada numai cele de pe puntea fata cu azot si cele de pe spate cu aer normal si dupa drumuri virajate luate in forta pe ploaie la oprire ieseau aburi egal de pe toate cauciucurile, deci erau incalzite egal

cu trecutul granitei eu cred ca au ei ceva acolo de deregleaza masina biggrin.gif are toate problemele astea la senzori care in interiorul tarii nu le are, dumnezeu cu mila


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunrr
post 10 Apr 2010, 22:27
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 11 March 10




fratilor la mine nu apar rotile pe display si in bord apaer sensor defekt( e din Germania)

mentionez ca dupa ce ii decuplez borna imi arata totul ok ,dar dupa ce merg cateva sute de metri apare din nou sensor defekt. mii de multumiri.

Attached thumbnail(s)
DSCI4340.JPG ( Size: 193.48k ) Number of downloads: 1637


--------------------
Renault Laguna II 2001/ Grandtour
Privilege 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djidji_thebest
post 11 Apr 2010, 12:04
Post #27


untest


Group: Members
Posts: 235
Joined: 6 December 07




Am si eu o problema cu unul din senzori.
De doua saptamani imi sta aprins STOP + indicatorul acela pentru pana + roata dreapta spate palpaie fara ca roata sa se fi desumflat, de 2 saptamani, presiunea ramanand aceeasi. M-am uitat si nu am nici un cui in roata.
Care ar putea fi problema?
Multumesc.

This post has been edited by djidji_thebest: 11 Apr 2010, 12:05

Attached thumbnail(s)
Untitled.jpg ( Size: 244.2k ) Number of downloads: 1724


--------------------
Renault Laguna AUTHENTIQUE 2001 1.6 16v - MS 87 DJI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th April 2024 - 07:13
Dacia