Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

geometria variabila la laguna 2, 1.9 dci 110 CP

Fubiansky
post 15 Apr 2008, 22:16
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




Cand turbina e distrusa si o i-a pe ulei se poate opri motorul apasand de 5 ori pe butonul de oprire?
Scria undeva prin manual ca atunci cand motorul nu se opreste cand se apasa pe buton sa se apese de 5 ori.

This post has been edited by Fubiansky: 15 Apr 2008, 22:34


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Apr 2008, 07:46
Post #32


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cu siguranță NU. Singura metodă e cea scrisă de Silviu.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bau33
post 16 Apr 2008, 13:56
Post #33


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 15 November 06




si ce fac eu ca am automata? cum o opresc?


--------------------
Nissan Qashqai 2017 - TMXXXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Apr 2008, 14:43
Post #34


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Se oprește singură, după ce consumă uleiul și se calează motorul...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bau33
post 16 Apr 2008, 15:55
Post #35


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 15 November 06




tinind cont ca am 7 litri de ulei as putea sa fac chiar si 100 km nu-i asa? infioratoare perspectiva...problema ii ca daca se ambaleaza motorul va schimba in treptele superioare...


--------------------
Nissan Qashqai 2017 - TMXXXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Apr 2008, 16:04
Post #36


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu va schimba, pentru că bănuiesc că vei apăsa frâna, și apoi vei trece pe N.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 16 Apr 2008, 16:21
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Tu apasa pe buton si opreste motorul. El se va invarti in continuare, deoarece uleiul din baie va ajunge in turbina si din turbina in admisie. Iar motorul va functiona pe ulei, in loc de motorina.

Tu oprindu-l, damperul taie alimentarea cu aer, iar motorul nu se va mai invarti mai mult de 5-6 secunde.

Si chiar daca ti-ar consuma tot uleiul, tot nu se gripeaza, ca sorbul pompei de ulei e mult mai sus decat fundul baii. Iar ungerea pistoanelor se face prin barbotaj, nu prin pompa. Deci vor ramane cel putin 4-5 litri de ulei in baie, in cazul tau. In cazul meu vreo 3.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 16 Apr 2008, 16:31
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




Si povestea cu apasatu de 5 ori la ce ajuta?...sau mai bine zis cand ajuta?


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 16 Apr 2008, 16:32
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Ca sa opresti motorul in timp ce masina ruleaza, trebuie sa apesi de 5 ori. Daca masina nu e in miscare, poti sa apesi doar 1 data, ca in mod obisnuit.

E un fel de protectie, imagineaza-ti ce-ar fi sa apesi pe buton din greseala si sa se opreasca motorul in timp ce mergi pe serpetine. icon_mrgreen.gif

This post has been edited by andu911: 16 Apr 2008, 16:35


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 16 Apr 2008, 17:18
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Cand a luat-o a mea pe ulei am apasat butonul prima data. Normal ar fi fost, dupa cum spune si andu, sa se opreasca, datorita blocarii aerului.
Totusi nu a fost asa.
Bine... eu eram disperat, nu oi fi fost curios sa astept 5-6 secunde pt ca am trecut imediat pe procedura "de avarie" cu frana.
Ma gandesc acuma ca ar putea trage ulei prin egr, din evacuare.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali30
post 8 May 2008, 20:34
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 3 May 08




Ii opresti aerul si se opreste adica scoti furtinul de la filtru de aer si pui mana sau o cirpa si se opreste


--------------------
Renault Laguna 2 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 8 May 2008, 20:58
Post #42


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 22.860
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




radmasa.gif radmasa.gif da, da...dupa ce iti suge degetele sau carpa inauntru... radmasa.gif

Incearca sa ti mana unde trage faer si pune pe cineva sa accelereze pana la 2000-2500 RPM si vezi ce forta are...dupa aia gandeste-te la 5500 RPM ce forta are...

This post has been edited by cj98czh: 8 May 2008, 21:00


--------------------
Ford Mondeo Titanium, bi-turbata, 2018 / Mazda 3 , 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 10 May 2008, 01:17
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Voi despre ce masina vorbiti ? Dacia 1300 ?
Ca la Laguna, ca sa scoti racordul de la filtrul de aer, ai de desfacut un colier, de scos mufa de la debitmetru, de tras cu putere ca de-abia iese conducta aia din mufa, fara sa fi scos filtrul de aer in prealabil...
Operatiune de cel putin 4-5 minute, in cazul in care ai la indemana o surubelnita...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byby
post 10 May 2008, 07:30
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 489
Joined: 29 July 07
From: IASI




Si in cazul in care stii ce ai de facut. Varianta cu da-i a 6, tine frana si da drumul la ambreiaj e sfanta.


--------------------
Renault Laguna 2003 1,9 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan66
post 10 May 2008, 08:20
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 28 April 08




Hmmm... si ziceti ca fluiera inainte de a da coltu' ?! Asa ... ca un suierat cand o calci un pic mai tare ?! Geometria asta variabila e si la 2.2 dci ?! Ca parca ceva aud si eu ... insa mie chiar imi place cum suna smile.gif


--------------------
Renault Laguna II 2003 Grand Tour/2.2 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 13 Aug 2008, 14:53
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Imi poate explica si mie care e faza cu TRS-ul asta?
La ralanti nu ar trebui sa opreasca vacuumul?
Intreb pt ca la mine se aude turbina de la turatii foarte mici (gen 1200-1400) iar pe furtunasul care vine de la TRS in turbina este vacuum cu aceeasi intensitate in permanenta.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 13 Aug 2008, 21:03
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




La relanti, vacuumul are valoarea maxima . Tija actuatorului este ridicata iar turbina in aceasta pozitie este "descarcata". Poti verifica functionarea actuatorului tinand o mana pe tija lui iar cu cealalta bagi si scoti furtunul care iese din TRS. Dca tija se plimba atunci este ok.
Sub capacul superior al TRS-ului este un burete . Verifica sa nu fie imbacsit cu praf. Despre functionarea TRS in cateva cuvinte : cand nu este alimentat cu tensiune , o valva interioara deschide calea catre atmosfera si vacuumul are valoare minima si invers atunci cand este alimentata cu tensiune. Prin buretele de care spuneam mai sus se face descarcarea vidului. Practic, el filtreaza aerul care intra.


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 13 Aug 2008, 21:30
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Intre timp nu am mai avut rabdare si am demontat TRS-ul.
Are un electromagnet si o bucata de tabla.
Tablita era murdara si probabil rmasese blocata pe inchis.
Dupa ce am curatat-o acum se simte cum lucreaza (vibreaza tablita).
De acord cu Matrix la partea a 2-a, dar nu cred ca la ralanti vacuumul este maxim, ba dimptriva. Inainte sa o curat vacuumul era mare la ralanti si turbina se auzea cum fluiera de la turatii mici.
Acum la ralanti vacuumul exista, dar e foarte slab. Se aude cum vibreaza tablita si trage aer prin burete.
Acum turbina nu mai fluiera, se comporta normal.

This post has been edited by $$ilvviu: 13 Aug 2008, 21:31


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 13 Aug 2008, 21:43
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Cand TRS este alimentat, bobina atrage discul de tabla si obtureaza orificiul de descarcare catre atmosfera. In aceasta pozitie vacuumul este maxim si actuatorul trage tija in sus. Repet, asta-i pozitia de relanti


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 13 Aug 2008, 21:45
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Esti sigur ca asta e pozitia de ralanti? Vacuum maxim si tija in sus?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 13 Aug 2008, 21:58
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Da Silviu , am desfacut personal turbina si cu tija sus valvele de la geometria variabila sunt aproape inchise. Proba de care spuneam mai sus eu am facut-o de multe ori.

This post has been edited by matrix67b: 13 Aug 2008, 22:01


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 14 Aug 2008, 08:23
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Asa.... am observat ca TRS-ul se poate regla. Are in cap un surub de reglaj.
Bun,.. la ralanti tija e sus, pe masura ce accelerez coboara.
Totusi nu umfla furtunul.
Am pus mana pe furtunul de la intrare in intercooler si nu il umfla la accelerari.
Masina trage ok, nu scoate fum, dar ma gandesc ca ar putea mai mult.
Pe injectie nu imi da eroare.
Ar putea cineva cu DDT sa citeasca presiunea de supraalimentare?
La mine este undeva la 980hPa.
Daca tija se misca senzorii sunt ok, nu?
Sa fie de vina turbina?
Ma gandesc si la o fisura pe tubulatura sau intercooler, dar ar trebui sa vad aer iesind cu presiune si sa fasaie.

Ar mai putea fi EGR?
Daca nu lucreaza cum trebuie presiunea din turbo ar putea ajunge pe evacuare.

Atasez si erorile pe care le gaseste:

This post has been edited by $$ilvviu: 14 Aug 2008, 09:32

Attached File(s)
Attached File  devices_with_Failures_14.08.2008_10_31_35.htm ( 19.11k ) Number of downloads: 538


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 14 Aug 2008, 23:02
Post #53


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.606
Joined: 2 May 07
From: Moreni




$$ilvviu
Asa.... am observat ca TRS-ul se poate regla. Are in cap un surub de reglaj



da azi am umblat si eu pe la trs-ul asta ,am dat de reglajul ala,este ceva de genul jiglerului de aer de la dacie daca-l strangi nu mai treage aer pe sus pe acolo unde este buretele ala si nici nu mai bazaie asa ca l-am reglet asa cat sa se auda bazaitul ala cel mai tare .....o fi bine ca mi-am bagat nasul pe acolo ?o creste consumul?......... se transforma parca in laguna 3 da nu...cred ca mi se pare mie smile.gif
Doamne Ajuta !!!!


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 24 Aug 2008, 18:47
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Daca il reglezi sa bazaie cat mai tare smile.gif inseamna ca reduci depresiunea si scazi presiunea de supraalimentare (turbina va lucra mai lejer). Posibil sa obtii la accelerari bruste erori pe injectie si motorul sa se plafoneze.

Acum lamuriti-ma si pe mine. Furtunul de la intercooler se umfla la accelerari? Pana la cat trebuie sa urc motorul in ture sa simt acest lucru?
Ma gandesc daca EGR-ul este deschis presiunea va iesi pe evacuare, in nici intr-un caz nu vor intra gazele arse pe admisie.

This post has been edited by $$ilvviu: 24 Aug 2008, 18:48


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mucii_salbatici
post 25 Aug 2008, 08:24
Post #55


Membru marunt


Group: Members
Posts: 79
Joined: 28 September 07
From: Brasov




QUOTE($$ilvviu @ 24 Aug 2008, 18:47)
Daca il reglezi sa bazaie cat mai tare smile.gif inseamna ca reduci depresiunea si scazi presiunea de supraalimentare (turbina va lucra mai lejer). Posibil sa obtii la accelerari bruste erori pe injectie si motorul sa se plafoneze.


Eu am schimbat TRS-ul in iarna si l-am pus pe masina exact asa cum l-am cumparat, fara sa-i fac nici un reglaj.De bazait el bazaie, acum nu stiu daca poate sa bazaie si mai tare de atat.Crezi ca ar trebui reglat?Oare sa m-apuc sa-l reglez si sa vad cum se comporta dup-aia?Erori n-am niciodata la accelerari.


--------------------
. Ex Laguna II 2002 Expression 1.9 dCI 79 KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 25 Aug 2008, 21:38
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pai el vine reglat, nu e nevoie sa-i faci nimic.
Problema ca in timp se mai deregleaza si incep sa apara erorile "injection failure" la accelerari bruste.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dominy
post 26 Aug 2008, 07:23
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 608
Joined: 19 July 06




aseara m-am jucat si eu putin cu acest trs, pot sa spun ca dupa cateva reglaje, am gasit pozitia perfecta (2 ture strans) adica am scapat de lagul care il aveam la 3000 roatii / min si masina trage mult mai bine ! nu e o senzatie de moment, motorul trage mult mai bine, ma gandesc ca in functie de uzura motorului acel trs se regleaza.


--------------------
renault laguna 2 2002 dci 120 hp - GL 22 DOM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mucii_salbatici
post 26 Aug 2008, 08:23
Post #58


Membru marunt


Group: Members
Posts: 79
Joined: 28 September 07
From: Brasov




Ok.Mulzam.Cred ca il las asa cum l-am luat.

Da trebuie sa recunosc ca dupa ce-am citit ce-a zis Dominy ma bate gandu si pe mine (mai exact ma mananca undeva) sa incerc ceva reglaje.
Oare a mai obtinut cineva rezultate din reglarea TRS-ului?Stie cineva sa scrie undeva ceva de potentiale reglaje ulterioare montarii?Eu am cautat putin pe net da n-am prea gasit.


This post has been edited by mucii_salbatici: 26 Aug 2008, 08:28


--------------------
. Ex Laguna II 2002 Expression 1.9 dCI 79 KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mucii_salbatici
post 28 Aug 2008, 10:45
Post #59


Membru marunt


Group: Members
Posts: 79
Joined: 28 September 07
From: Brasov




A mai incercat cineva reglarea TRS-ului?


--------------------
. Ex Laguna II 2002 Expression 1.9 dCI 79 KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 30 Aug 2008, 09:55
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Da , pe mine m-a mancat undeva si am rotit surubul de reglaj. A mers greu pentru ca fabricantul i-a pus in interior o solutie de blocaj. I-am dat 2 ture la strans si masina mergea ca dracu , parca nu mai comanda deloc geometria turbinei. Degeaba i-am dat cele 2 ture inapoi pentru ca piesa din bronz (vezi foto) s-a rotit in corpul de plastic al TRS si mi-a stricat toate socotelile. A trebuit sa scot surubul de reglaj si sa-l curat. Acum se roteste usor dar va trebui sa-l fixez cumva dupa ce voi termina reglajul.


Attached thumbnail(s)
Interior_TRS.jpg ( Size: 352.66k ) Number of downloads: 3257
IMG_5169.JPG ( Size: 272.7k ) Number of downloads: 3540


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th May 2024 - 00:57
Dacia