Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

cum modific garda la sol pe spate, e ridicata mai mult de partea stanga

stoik_bogdan
post 28 Jun 2009, 14:51
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 28 June 09
From: Gaesti, Dambovita




va salut. As dori si eu cateva informatii referitoare la cum as putea sa modific garda la sol la un megane 1 break pe discuri, tin sa spun ca am avut bara de torsiune rupta pana ieri si am schimbat-o eu cu niste prieteni,dar a durat circa 8-9 oresi a fost destul de greu,am dat puntea jos,amortizoare,discuri....nu am avut presa....iar cand am torsionat-o am torsionat o parte mai mult si una mai putin,si acum sta lasata pe o parte! aveti idee cum as putea sa o torsionez mai putin sau mai mult doar pe una singura astfel ca ambele sa fie la fel fara sa dau puntea jos? va multumesc anticipat,


--------------------
renault megane 2000 versiune break 1 - DB-03-WCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kapa
post 29 Jun 2009, 09:38
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 15 May 08




Masina are bara de torsiune, nu are arcuri. ridicand-o pe doua capre observi la puntea spate undeva in spate 2 bare circulare care au caneluri la capete. Ele sunt prinse cu o siguranta la mijloc. bara dinspre botul masinii parca e din 2 parti. deci utilizand un ciocan si ceva o ranga ceva impingi cand in stanga pentru a lasao parte a masinii, cand in dreapta pt a lasa si partea opusa. nu e greu de lucrat, dar e chinuiala. utilizeaza si degripant inainte . deci nu uita dupa ce ai scos o bara din aia din sigurantatrebe rotita si dup-aia bagat la loc si la fel aceeasi operatiune si la bara de pe partea opusa. pe fata arcuri sport sau tai arcurile, cum vrei tu. eu am pus sport, cu toate ca au fost scumpe rau.


1. dai roti spate jos
2. lasi masina suspendata pe niste capre, dar sa fi sigur ca sta acolo si nu cade.
3. te bagi sub ea cu un prieten de preferat ca e migala
4. localizati barile de torsiune care se gasesc in puntea spate, care specific nu are arcuri
4*.lasa un semn unde se afla initial ca sa ai reper.
5. bati in siguranta aflata pe mijloc pana reusesti sa deplasezi o bara si o rotesti cate caneluri (dinti) vrei tu. eu am rotit 2 si mi-a ajuns.
6. pui la loc bara pe partea aia batand in partea opusa si scoti bara cealalta si faci aceeasi operatiune.
7. bati siguranta pe mijloc inapoi ca sa tine ambele tije (bare)
8. pui rotile
9. cobori masina.


--------------------
Renault Megane 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoik_bogdan
post 29 Jun 2009, 09:50
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 28 June 09
From: Gaesti, Dambovita




merci pentru sfaturi kapa, dar intrebarea mea e: merge sa la scot si fara sa dau puntea jos?


--------------------
renault megane 2000 versiune break 1 - DB-03-WCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoik_bogdan
post 9 Jul 2009, 22:47
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 28 June 09
From: Gaesti, Dambovita




poate sa imi raspunda si mie cineva daca pot sa modific garda pe spate fara sa dau puntea jos? va multumesc anticipat


--------------------
renault megane 2000 versiune break 1 - DB-03-WCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 10 Jul 2009, 19:33
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Din cate am citit mai sus nu e nevoie sa dai pntea jos. Citeste cu atentie.


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoik_bogdan
post 10 Jul 2009, 19:51
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 28 June 09
From: Gaesti, Dambovita




mai am o intrebare daca stie cineva? am un renault megane 1 si imi troncane ca naiba,zici ca e dacie la gropi, insa dupa cum spuneam i-am schimbat puntea pe spate cu tot cu bara de torsiune...ce trebuie sa mai schimb ca sa nu mai troncane? insa stiu si eu ca trebuie sa schimb amortizoarele si arcurile, dar nu prea mai am bani si as vrea sa schimb doar esentialul, care este acesta? arcurile de pe fata sau toate amortizoarele? va multumesc!


--------------------
renault megane 2000 versiune break 1 - DB-03-WCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 11 Jul 2009, 13:03
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




De ce nu incerci sa schimbi bucsaraia, pivotii, capetele de bara mai intai? Si unde iti troncane, fata, spate?


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoik_bogdan
post 11 Jul 2009, 23:34
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 28 June 09
From: Gaesti, Dambovita




pivotii i-am schimbat acum un an nu cred ca ar fi asta problema, nu ma simt in ea ca intro masina straina, simt fiecare groapa si denivelare, dar mai am o mare problema, mergand cu masina, mi s-au aprins becurile la bord "stop" si cel care indica bateria, am oprito imediat si nu a mai pornit, pe langa mine a trecut un concetatean si mi-a dat bateria lui si m-am intors acasa, vreo 10 km, ajuns acasa am desfacut alternatorul si am observat ca cele doua inele de pe rotor era mancate aproape de tot, am schimbat colectorul asa cum se numesc cele doua inele, si am pus alternatorul pe masina, alternatorul urla ca naiba si se incindea foarte repede si foarte tare, l-am dus la un electrician si mi-a schimbat releul, dupa care iar l-am pus pe masina, la fel urla si se incindea, am schimbat bateria si nu a mai urlat nici nu s-a mai incins la fel de tare, am constatat ca bateria era de vina, are scurt sau nu stiu ce, acel led indica negru nu verde,am incercat sa o incarc cu un redresor, face mare scanteie cand o conectez la redresor si acesta urla foarte tare, diferit de incarcarea altor baterii cu acelasi redresor,dar de incarcat o incarca,problema e alta, am verificat cati volti imi baga in bateria "noua" si am observat ca masina fiind pornita fara nici un consumator bateria are 16,10 volti iar cu consumatori (faza lunga, aeroterma,stergatoare) aceasta are 15,50 volti, e normal asa ceva? ma gandesc ca sa ars releul cand l-am pus pe bateria veche, si daca nu e normal care sunt riscurile daca circul cu ea asa? va rog sa ma ajutati, mentionez ca masina este un renault megane din 2000, alternatorul este valeo, iar bateria veche era bosh si este capsulata, nu are dopuri pentru apa distilata!bateria mai poate fi salvata? va multumesc anticipat!


--------------------
renault megane 2000 versiune break 1 - DB-03-WCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
playeroooo2000
post 12 Jul 2009, 01:05
Post #9


de ce inca mai merge?


Group: Members
Posts: 330
Joined: 26 October 05




vezi aici http://www.retro-renault.com/forums/mechan...orsion-bar.html
si pozele de aici, chiar daca sunt in poloneza, imaginile sunt edificatoare http://renault-megane.cz/viewtopic.php?t=3...2ea50a3e3858601

This post has been edited by playeroooo2000: 12 Jul 2009, 01:07


--------------------
renault megane classic peste 500.000 km 2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique - Y944 GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoik_bogdan
post 12 Jul 2009, 19:39
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 28 June 09
From: Gaesti, Dambovita




merci playeroooo2000, mi-ai fost de mare ajutor, am rezolvato foarte usor datorita tie! intrebarea e pentru cei care cunosc se mai poate salva bateria aceea, descrisa mai sus? va multumesc!


--------------------
renault megane 2000 versiune break 1 - DB-03-WCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 12 Jul 2009, 22:09
Post #11


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




@stoik_bogdan
Schimba releul. Din cate stiu eu, chiar daca ai porniti 2-3 consumatori mari, incarcarea nu trebuie sa depaseasca 14,3 volti.
Consumul de energie electrica a masinii se face predominant din acumulator. Rolul releului este de a limita energia care intra in baterie (alternatorul genereaza curent tot timpul) si sa stabilizeze curentul, astfel incat sa nu se supraincarce acumulatorul si sa faca scurtcircuit intre elementi.
La tine cred ca releul este decalibrat.
Dar cred ca ne vom muta cu treaba asta in alt topic...

This post has been edited by Dodone: 12 Jul 2009, 22:10


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoik_bogdan
post 12 Jul 2009, 22:49
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 28 June 09
From: Gaesti, Dambovita




m-am uitat si in alte topicuri, si se spunea ca este maxim admis 14,4, dar am verificat la alte 3 masini si la toate mi-a dat in jur de 16v! tocmai asta e intrebarea, e corect 16v fara consumatori si 15,75 cu consumatori (faza lunga si aeroterma)? blink.gif


--------------------
renault megane 2000 versiune break 1 - DB-03-WCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 12 Jul 2009, 22:57
Post #13


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Maine o sa masor si eu incarcarea.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombul
post 15 Jul 2009, 12:24
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 28 November 07
From: bucuresti




alternatorul baga in baterie dupa cum ii dicteaza releul
deci schimba releul altfel sulfatezi bateria

15 Jul 2009, 13:24:
14,4-14,5v este corect

This post has been edited by rombul: 15 Jul 2009, 12:24


--------------------
renault megane 2 1,5 dci 85 cp 2007 - B-21- ....
Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
playeroooo2000
post 15 Jul 2009, 18:05
Post #15


de ce inca mai merge?


Group: Members
Posts: 330
Joined: 26 October 05




stoik bogdan spune/mi si mie ce ai facut fiindca am si eu probleme dar inca nu am intreprins nimic sa ridica spatele pe partea dreapta care e mai jos cu 1/2 cm.as vrea sa stiu daca metoda din poze a dat roade si detaliat ce ai facut, ce surub(metric, ce pas)ai folosit, cum ai introdus complet bara in locas, daca ai folosit distantiere reglabile cu surub, la 465 mm in locul amortizoarelor sau ai lucrat cu roata nedemontata, cu un cric sub piesa centrala de prindere a axelor...etc..... email playeroooo2000@yahoo.com


--------------------
renault megane classic peste 500.000 km 2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique - Y944 GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoik_bogdan
post 16 Jul 2009, 00:10
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 28 June 09
From: Gaesti, Dambovita




hai sa incepem cu inceputul:
eram intr-o dimineata la semafor in bucuresti cu inca 4 persoane in masina si ceva bagaje, si deodata s-a auzit un zgomot foarte puternic,initial am crezut ca a explodat un cauciuc,m-am dat jos si mi-am dat seama ca s-a rupt bara de torsiune si nu am avut ce face, am plecat mai departe cu ea asa, circa 90 km si cu cei 4 insi in masina, ajuns acasa, am dat mai multe telefoane, insa pretul unei punti la SH era in jur de 4-500 euro dar cu multa alergare am gasit una la 100 euro si m-am apucat sa o montez cu niste tovarasi! puntea are 2 bare, una scurta si una mai lunga, iar cele 2 fiind formate din alte 2, necazul a fost ca cea pe care o cumparasem avea bara scurta rupta, dar a fost bine ca la mine se rupsa-se cea lunga si asa din 2 am facut una,am intrat din nou sub ea si intai am torsionato si apoi am prins puntea de masina, ghinionul a fost ca dupa aceea am observat ca nu le torsionasem la fel pe ambele parti si am fost nevoit sa o desfac din nou, dar nu am mai dat puntea jos, ci am suspendato de spate pe 2 capre, am dat rotile jos, am desfacut amortizoarele din partea de jos si am scos bara de torsiune cea lunga doar jumatate, cea de pe dreapta, ea fiind legata de cealalta jumatate printr-o bucsa la mijloc ca si cea scurta,exact ca in pozele de pe acel site, am pus o tubulara cu un surup si o piulita,strangand piulita iesea bara de torsiune, am impins tare de butuc in jos mai mult decat era inainte, am bagat jumatatea de bara la locul ei si apoi am prins amortizorul dupa care am pus roata si totul a fost ok! tin sa mentionez ca inainte sa o desfac am facut mai multe semne cu vopsea pe bara de torsiune unde se leaga de punte ca sa nu o bag la fel cum o scosase-m,si nu scoti decat bara lunga (jumatatea care te intereseaza) nu ai de ce sa te legi de cea scurta, iar amortizorul iese fara acel cauciuc, cauciucul ramanand pe punte, iar ca sa il bagi fixezi amortizorul in directia cauciucului si il trage surupul cat se poate, dupa care bagi o cheie de 24 intre saiba surupului si bucsa amortizorului si astfel continua sa-l traga! spor la treaba, sper ca am fost destul de concludent, daca te apuci de ea si te inpotmolesti suna-ma la nr 0767095406!

16 Jul 2009, 00:46:
tin sa mentionez ca am fost la mai multe service-uri si cel mai mic pret pentru manopera de a schimba bara de torsiune a fost de 1000 RON, invocand motivul ca e ruginita si astfel mi-am facut-o cu 3 tovarasi acasa, insa a durat ceva si foarte multa chinuiala!

This post has been edited by stoik_bogdan: 16 Jul 2009, 00:46


--------------------
renault megane 2000 versiune break 1 - DB-03-WCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th April 2024 - 22:02
Dacia